Nieuws & Tips

Altijd op de hoogte met het laatste nieuws en tips uit marketing-land.

Woocommerce conversion tracking mbv Tag manager en datalayer events

Je hebt een Woocommerce webshop en de verkopen lopen lekker. Je hebt echter geen idee welke kanalen (organisch, SEO, SEA, Social etc) verantwoordelijk zijn voor deze verkopen. Ook zie je in de Google Ads campagnes alleen maar klikken maar geen concrete conversiedata. Tijd om deze conversies te gaan meten! 

Hubspot conversiemeting met behulp van Google Tag Manager

Hubspot is een mooie geïntegreerde marketing en sales oplossing. Het is o.a. een CRM, content management systeem en een marketing tool.

Het meten van conversies is in Hubspot zelf goed geregeld! Je wilt de conversiedata zeer waarschijnlijk ook in andere tools zoals Google Ads of Google Analytics. Dit kun je bereiken met behulp van Google Tag Manager.

Lees verder »

Google Ads Klikbudget bijhouden in een Google sheet

Het bijhouden van klikbudgetten in Google Ads kan wel eens uitdagend zijn. Budgetten kunnen per maand varieren en er kunnen momenten zijn dat extra budget nodig is ivm speciale dagen zoals Kerst en Sinterklaas.

Daarom is het handig om van tevoren een jaarplanning te maken voor de budgetten. Je hebt dan een overzicht van het te spenderen budget per maand en je kunt bijhouden hoeveel er nog over is. 

Om het jou als adverteerder of bureau makkelijk te maken hebben wij een budget sheet gemaakt in Google Sheets. 

Lees verder »

Tool review: Alle WordPress updates & offsite backups op één plek met ManageWP

Je kunt een backup terug zetten (restore) door op een specifieke dag te klikken in de kalender en op ‘restore backup’ te kliken. ManageWP zal nu de plugin instrueren om de betreffende backup terug te gaan zetten. Wijzelf hebben dit een aantal keren nodig gehad en dit werkte op één keer na foutloos.

Het kan zijn dat er iets helemaal mis is gegaan. Je bent bijvoorbeeld gehacked of je hele website reageert niet meer door een specifieke update. Dan is er altijd nog de mogelijkheid om de backup te downloaden en handmatig terug te zetten. In de backup zitten dan alle bestanden en database files (.sql) Er is echter wel wat kennis voor no

Lees verder »

Google Ads zelf doen of uitbesteden aan een specialist?

Met Google Ads is het gemakkelijk om te adverteren en jouw doelgroep te bereiken. Het is een marktplaats voor advertenties. O.a. de biedingen en volumes kunnen per dag (of zelfs per uur) verschillen. Daarnaast is het ook belangrijk om juist veel irrelevant verkeer uit te sluiten.

Ondanks dat het in de basis simpel oogt kan het toch flink complex zijn. Je bent nu aan het overwegen of je de campagnes zelf wilt gaan bouwen en optimaliseren of dat je het uitbesteed aan een online marketingbureau zoals Brandforward.

In dit artikel staan een aantal overwegingen die je mee kunt nemen in deze keuze.

Lees verder »

Tool review: LeadInfo – Herken zakelijke bezoekers

Je hebt een website of webwinkel en je hebt bijvoorbeeld Google Analytics draaien. Je hebt dan een mooi overzicht van wat bezoekers doen op jouw website. Je ziet wat ze bekijken, hoe lang blijven ze op de pagina’s en waar ze vandaan komen. Je ziet niet welke bedrijven er op jouw website zijn geweest. LeadInfo heeft hier een oplossing voor.

Lees verder »

Conversiemeting van Elementor forms mbv Google Tag Manager

Standaard zit er in Elementor een widget waar je gemakkelijk formulieren kunt maken. Het kan echter lastig zijn om conversies in bijv. Google Ads te meten aangezien conversiemeting geen standaard functionaliteit is. Een mogelijkheid is om een losse bedank-pagina te maken en daar een conversietag neer te zetten. Gebruikers worden dan na het invullen van het formulier doorgestuurd naar deze bedank-pagina waar de conversietag gevuurd wordt.

In dit artikel leren wij jou hoe je het meten van conversies kunt instellen voor Elementor forms icm Google Tag Manager.

Lees verder »

De 5 meest gemaakte fouten in Google Ads

Veel bedrijven starten met Google Ads, stellen een aantal advertenties is en kijken er daarna eigenlijk niet meer naar om. Men denkt dat de campagne goed loopt, want advertenties verschijnen immers tussen de zoekresultaten. Vaak wordt er op die manier onnodig veel geld aan campagnes uitgegeven, terwijl dit veel efficienter kan. We zetten de 5 meest gemaakte fouten in Google Ads op een rij.

Lees verder »