Nieuws & Tips

Altijd op de hoogte met het laatste nieuws en tips uit marketing-land.

Hoe structureer je Google Ads campagnes?

Als klanten bij ons komen met bestaande campagnes dan zien we vaak dat er eigenlijk geen structuur zit in deze campagnes. Ze hebben dan 1 campagne met 1 advertentiegroep, 1 advertentie en 100en zoekwoorden hierin. Dit is niet ideaal om een aantal redenen. In dit artikel leg ik je uit waarom dit zo is en hoe je de structuur van je campagnes kunt verbeteren.

7 tips om jouw website sneller te maken

Voor bezoekers is niets zo vervelend als een trage website. Ook zoekmachines ‘straffen’ websites die traag laden steeds harder. Hierdoor krijgen ze minder bezoek van zoekmachines doorgestuurd en ranken ze lager op belangrijke zoekwoorden. Naast de irritaties bij gebruikers hebben zoekmachines belang bij snel ladende websites. Immers: indien pagina’s sneller laden dan kunnen bezoekers meer pagina’s bekijken en uiteindelijk meer advertenties te zien krijgen van Google.

Lees verder »

Wel of niet bieden op je eigen merknaam in Google Ads?

Veel klanten vragen ons wat het doel is van het bieden op hun eigen merknaam. De redenatie is dat zoekopdrachten op de merknaam van de klant toch wel als organisch resultaat getoond worden aan de zoeker. Waarom zouden ze dan in hemelsnaam geld (CPC) gaan betalen voor deze bezoekers? In dit artikel lees je 5 redenen waarom het wel een goed idee is om op je eigen merknaam te bieden.

Lees verder »

Hubspot conversiemeting met behulp van Google Tag Manager

Hubspot is een mooie geïntegreerde marketing en sales oplossing. Het is o.a. een CRM, content management systeem en een marketing tool.

Het meten van conversies is in Hubspot zelf goed geregeld! Je wilt de conversiedata zeer waarschijnlijk ook in andere tools zoals Google Ads of Google Analytics. Dit kun je bereiken met behulp van Google Tag Manager.

Lees verder »

Google Ads Klikbudget bijhouden in een Google sheet

Het bijhouden van klikbudgetten in Google Ads kan wel eens uitdagend zijn. Budgetten kunnen per maand varieren en er kunnen momenten zijn dat extra budget nodig is ivm speciale dagen zoals Kerst en Sinterklaas.

Daarom is het handig om van tevoren een jaarplanning te maken voor de budgetten. Je hebt dan een overzicht van het te spenderen budget per maand en je kunt bijhouden hoeveel er nog over is. 

Om het jou als adverteerder of bureau makkelijk te maken hebben wij een budget sheet gemaakt in Google Sheets. 

Lees verder »

Tool review: Alle WordPress updates & offsite backups op één plek met ManageWP

Je kunt een backup terug zetten (restore) door op een specifieke dag te klikken in de kalender en op ‘restore backup’ te kliken. ManageWP zal nu de plugin instrueren om de betreffende backup terug te gaan zetten. Wijzelf hebben dit een aantal keren nodig gehad en dit werkte op één keer na foutloos.

Het kan zijn dat er iets helemaal mis is gegaan. Je bent bijvoorbeeld gehacked of je hele website reageert niet meer door een specifieke update. Dan is er altijd nog de mogelijkheid om de backup te downloaden en handmatig terug te zetten. In de backup zitten dan alle bestanden en database files (.sql) Er is echter wel wat kennis voor no

Lees verder »

Neem contact met ons op!

Vul het onderstaande formulier in als je een vraag hebt over één van onze diensten.