Nieuws & Tips

Altijd op de hoogte met het laatste nieuws en tips uit marketing-land.

Hoe kun je de CTR op Google Ads-advertenties verhogen?

De CTR (Click Through Rate) is een belangrijke waarde binnen Google Ads. Het bepaalt in hoge mate de effectiviteit van je advertentie en ook voor een goede kwaliteitsscore is de CTR een relevant percentage. De CTR is het percentage mensen dat klikt op je advertentie nadat zij deze advertentie hebben gezien. Hoe hoger de CTR, des te groter de relevantie van de advertentie voor de bezoekers zal zijn.

Hoe kun je de CTR op Google Ads-advertenties verhogen?

De CTR (Click Through Rate) is een belangrijke waarde binnen Google Ads. Het bepaalt in hoge mate de effectiviteit van je advertentie en ook voor een goede kwaliteitsscore is de CTR een relevant percentage. De CTR is het percentage mensen dat klikt op je advertentie nadat zij deze advertentie hebben gezien. Hoe hoger de CTR, des te groter de relevantie van de advertentie voor de bezoekers zal zijn.

Lees verder »

Belangrijke wijziging in het beleid van Google Ad Grants

Vanaf 1 januari 2018 gaat een belangrijke wijziging in voor Google Ad Grants accounts. Google Grants is het advertentieprogramma voor non-profit organisaties waarbij Google deze partijen $10.000 per maand aan advertentietegoed schenkt. Ruim 35.000 organisaties maken momenteel al gebruik van Google Ad Grants.

Lees verder »

Biedstrategiën in Google Ads succesvol toepassen

Afhankelijk van de je doelstelling kun je in Google Ads gebruikmaken van meerdere manieren om te bieden. De meeste adverteerders kiezen voor een campagne gericht op klikken, vertoningen of conversies. Als je hebt vastgesteld wat je precies wilt bereiken met adverteren, kan dit helpen om te bepalen welke biedstrategie je in Google Ads toepast.

Lees verder »

Conversion linker in Google Tag Manager

Sinds Mac OS High Sierra en iOS 11 heeft Apple ‘Intelligent Tracking Prevention’ ofwel ITP in Safari 11 geïmplementeerd. Dit heeft vergaande consequenties voor adverteerders: conversies die gemaakt zijn na 24 uur worden niet meer correct gemeten. Daarnaast zijn remarketinglijsten hiermee onbetrouwbaar geworden. Gelukkig is hier een oplossing voor!

Lees verder »

5 handige Google Ads-tools om efficiënter te werken

Efficiënt werken met Google Ads kan een hele uitdaging zijn. Je verdwaalt snel in een woud van opties en kunt er gemakkelijk het overzicht verliezen. Gelukkig bestaan er een aantal handige Google Ads-tools om je werk aanzienlijk eenvoudiger te maken. Door gebruik te maken van Google Ads-tools werk je gestructureerder en vooral: krijgt beter inzicht in de prestaties van je advertenties en leert hoe je ze verder kunt verbeteren en optimaliseren.

Lees verder »

Hoe ga je om met concurrentie op jouw zoekwoord?

Als je merkt dat er minder op je advertenties wordt geklikt of constateert dat een concurrent hoger staat tussen de betaalde advertenties in de zoekresultaten, dan is het zaak om te zorgen dat jouw advertenties op bepaalde zoekwoorden weer hoger gaan scoren. Je concurrentie verslaan heeft veel positieve effecten: een groter marktaandeel, meer klanten, hogere omzet en daarmee meer winst! Er zijn een aantal goede manieren om je concurrentie in Google Ads te verslaan.

Lees verder »