Nieuws & Tips

Altijd op de hoogte met het laatste nieuws en tips uit marketing-land.

Google Ads zelf doen of uitbesteden aan een specialist?

Met Google Ads is het gemakkelijk om te adverteren en jouw doelgroep te bereiken. Het is een marktplaats voor advertenties. O.a. de biedingen en volumes kunnen per dag (of zelfs per uur) verschillen. Daarnaast is het ook belangrijk om juist veel irrelevant verkeer uit te sluiten.

Ondanks dat het in de basis simpel oogt kan het toch flink complex zijn. Je bent nu aan het overwegen of je de campagnes zelf wilt gaan bouwen en optimaliseren of dat je het uitbesteed aan een online marketingbureau zoals Brandforward. In dit artikel staan een aantal overwegingen die je mee kunt nemen in deze keuze.

Google Ads zelf doen of uitbesteden aan een specialist?

Met Google Ads is het gemakkelijk om te adverteren en jouw doelgroep te bereiken. Het is een marktplaats voor advertenties. O.a. de biedingen en volumes kunnen per dag (of zelfs per uur) verschillen. Daarnaast is het ook belangrijk om juist veel irrelevant verkeer uit te sluiten.

Ondanks dat het in de basis simpel oogt kan het toch flink complex zijn. Je bent nu aan het overwegen of je de campagnes zelf wilt gaan bouwen en optimaliseren of dat je het uitbesteed aan een online marketingbureau zoals Brandforward.

In dit artikel staan een aantal overwegingen die je mee kunt nemen in deze keuze.

Lees verder »

Tool review: LeadInfo – Herken zakelijke bezoekers

Je hebt een website of webwinkel en je hebt bijvoorbeeld Google Analytics draaien. Je hebt dan een mooi overzicht van wat bezoekers doen op jouw website. Je ziet wat ze bekijken, hoe lang blijven ze op de pagina’s en waar ze vandaan komen. Je ziet niet welke bedrijven er op jouw website zijn geweest. LeadInfo heeft hier een oplossing voor.

Lees verder »

Conversiemeting van Elementor forms mbv Google Tag Manager

Standaard zit er in Elementor een widget waar je gemakkelijk formulieren kunt maken. Het kan echter lastig zijn om conversies in bijv. Google Ads te meten aangezien conversiemeting geen standaard functionaliteit is. Een mogelijkheid is om een losse bedank-pagina te maken en daar een conversietag neer te zetten. Gebruikers worden dan na het invullen van het formulier doorgestuurd naar deze bedank-pagina waar de conversietag gevuurd wordt.

In dit artikel leren wij jou hoe je het meten van conversies kunt instellen voor Elementor forms icm Google Tag Manager.

Lees verder »

De 5 meest gemaakte fouten in Google Ads

Veel bedrijven starten met Google Ads, stellen een aantal advertenties is en kijken er daarna eigenlijk niet meer naar om. Men denkt dat de campagne goed loopt, want advertenties verschijnen immers tussen de zoekresultaten. Vaak wordt er op die manier onnodig veel geld aan campagnes uitgegeven, terwijl dit veel efficienter kan. We zetten de 5 meest gemaakte fouten in Google Ads op een rij.

Lees verder »

Relevante Google Ads-advertenties maken, hoe doe je dat?

Om een goed presterende Google Ads-advertentie of campagne met een zo hoog mogelijk rendement te realiseren, is het zeer belangrijk om zo relevant mogelijke advertenties op te stellen. Je krijgt zo een hoge kwaliteitsscore, wat de prestaties van je advertentie(s) enorm ten goede komt. Maar een relevante advertentie maken, hoe doe je dat en wat maakt een advertentie echt relevant voor Google?

Lees verder »

Hoe kun je de CTR op Google Ads-advertenties verhogen?

De CTR (Click Through Rate) is een belangrijke waarde binnen Google Ads. Het bepaalt in hoge mate de effectiviteit van je advertentie en ook voor een goede kwaliteitsscore is de CTR een relevant percentage. De CTR is het percentage mensen dat klikt op je advertentie nadat zij deze advertentie hebben gezien. Hoe hoger de CTR, des te groter de relevantie van de advertentie voor de bezoekers zal zijn.

Lees verder »

Belangrijke wijziging in het beleid van Google Ad Grants

Vanaf 1 januari 2018 gaat een belangrijke wijziging in voor Google Ad Grants accounts. Google Grants is het advertentieprogramma voor non-profit organisaties waarbij Google deze partijen $10.000 per maand aan advertentietegoed schenkt. Ruim 35.000 organisaties maken momenteel al gebruik van Google Ad Grants.

Lees verder »

Biedstrategiën in Google Ads succesvol toepassen

Afhankelijk van de je doelstelling kun je in Google Ads gebruikmaken van meerdere manieren om te bieden. De meeste adverteerders kiezen voor een campagne gericht op klikken, vertoningen of conversies. Als je hebt vastgesteld wat je precies wilt bereiken met adverteren, kan dit helpen om te bepalen welke biedstrategie je in Google Ads toepast.

Lees verder »

Neem contact met ons op!

Vul het onderstaande formulier in als je een vraag hebt over één van onze diensten.