Automatische advertentiesuggesties in Google Ads wel of niet automatisch toepassen?

Automatische advertentiesuggesties in Google Ads wel of niet automatisch toepassen?

Google wordt iedere dag slimmer. Sinds de nieuwe interface geeft Google zelf suggesties voor advertentieteksten. In veel gevallen zijn deze advertentiesuggesties prima. De titels en beschrijvingen sluiten vaak naadloos aan bij het advertentiethema. Dit doet Google door o.a. landingspagina’s te scannen en daar informatie uit destilleren.

Google voegt deze advertentiesuggesties echter automatisch toe na 14 dagen. Als marketeer wil je altijd in de gaten houden welke ads er in het account live zijn. Gelukkig is er een mogelijkheid om het automatisch toevoegen uit te zetten. Hiervoor ga je naar:

Alle campagnes –> Instellingen –> Accountinstellingen

Klik vervolgens op ‘Advertentiesuggesties’. Hierna vouwt er een keuzemenu uit:

adsuggesties 1024x522 1

Hier kun je aangeven of je de suggesties wel of niet automatisch toe wilt passen. Let op: Als je in een MCC werkt dan zul je dit voor ieder account moeten wijzigen.

Rob de Wit is online marketing specialist bij Brandforward. Hij heeft zich gespecialiseerd in SEA maar heeft met ruim 10 jaar ervaring ook veel kennis van webontwikkeling, CRO, Webanalytics, Google Tag Manager en website performance tuning.

Deel dit artikel op:

0 0 stemmen
Artikel Rating
Abonneer
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments

Meer weten over wat voor jou de mogelijkheden zijn?

Bij ons kun je altijd terecht voor campagnes, webontwikkeling, online marketing advies en meer. Of je nu klein of groot bent, we staan voor je klaar.
Rob de Wit
Beschikbaar
Neem contact met ons op en we beantwoorden al jouw vragen zsm! 🤓
Rob de Wit
Beschikbaar
Hoi! Heb je vragen of hulp nodig? Chat met ons via WhatsApp. 
Je krijgt altijd een echt persoon in de chat en nooit een chatbot! 🤖
Rob de Wit
Beschikbaar
Snel hulp nodig of urgente vragen? Laat je naam en nummer achter en we bellen je meteen terug! 🎉