Nieuws & Tips

Altijd op de hoogte met het laatste nieuws en tips uit marketing-land.

5 handige Google Ads-tools om efficiënter te werken

Efficiënt werken met Google Ads kan een hele uitdaging zijn. Je verdwaalt snel in een woud van opties en kunt er gemakkelijk het overzicht verliezen. Gelukkig bestaan er een aantal handige Google Ads-tools om je werk aanzienlijk eenvoudiger te maken. Door gebruik te maken van Google Ads-tools werk je gestructureerder en vooral: krijgt beter inzicht in de prestaties van je advertenties en leert hoe je ze verder kunt verbeteren en optimaliseren.

Conversion linker in Google Tag Manager

Sinds Mac OS High Sierra en iOS 11 heeft Apple ‘Intelligent Tracking Prevention’ ofwel ITP in Safari 11 geïmplementeerd. Dit heeft vergaande consequenties voor adverteerders: conversies die gemaakt zijn na 24 uur worden niet meer correct gemeten. Daarnaast zijn remarketinglijsten hiermee onbetrouwbaar geworden. Gelukkig is hier een oplossing voor!

Lees verder »

5 handige Google Ads-tools om efficiënter te werken

Efficiënt werken met Google Ads kan een hele uitdaging zijn. Je verdwaalt snel in een woud van opties en kunt er gemakkelijk het overzicht verliezen. Gelukkig bestaan er een aantal handige Google Ads-tools om je werk aanzienlijk eenvoudiger te maken. Door gebruik te maken van Google Ads-tools werk je gestructureerder en vooral: krijgt beter inzicht in de prestaties van je advertenties en leert hoe je ze verder kunt verbeteren en optimaliseren.

Lees verder »

Hoe ga je om met concurrentie op jouw zoekwoord?

Als je merkt dat er minder op je advertenties wordt geklikt of constateert dat een concurrent hoger staat tussen de betaalde advertenties in de zoekresultaten, dan is het zaak om te zorgen dat jouw advertenties op bepaalde zoekwoorden weer hoger gaan scoren. Je concurrentie verslaan heeft veel positieve effecten: een groter marktaandeel, meer klanten, hogere omzet en daarmee meer winst! Er zijn een aantal goede manieren om je concurrentie in Google Ads te verslaan.

Lees verder »

5 tips om je Google Ads-kwaliteitsscore te verbeteren

Twee belangrijke factoren die bepalend zijn voor de positie van je Google Ads-advertentie(s) in Google zijn de ingestelde maximale prijs per klik en de kwaliteitsscore. Natuurlijk kan iedereen simpelweg een hoge CPC (kosten per klik) instellen om de concurrentie voor te zijn, maar bij het realiseren van een hoge kwaliteitsscore komt iets meer kijken.

Lees verder »

Bereik bestaande klanten met E-mail remarketing in Google Ads

Er zijn verschillende manieren om bestaande klanten opnieuw te bereiken. Zo kun je ze een digitale danwel fysieke direct mailing sturen. Sinds kort is er een nieuwe manier in Google Ads mogelijk: Customer Match ofwel E-mail remarketing. Hierbij kun je E-mail adressen van bestaande klanten aan remarketing-lijsten toevoegen.

Lees verder »

Neem contact met ons op!

Vul het onderstaande formulier in als je een vraag hebt over één van onze diensten.