Belangrijke wijziging in het beleid van Google Ad Grants

Leestijd: minuten

Vanaf 1 januari 2018 gaat een belangrijke wijziging in voor Google Ad Grants accounts. Google Grants is het advertentieprogramma voor non-profit organisaties waarbij Google deze partijen $10.000 per maand aan advertentietegoed schenkt. Ruim 35.000 organisaties maken momenteel al gebruik van Google Ad Grants.

De manier waarop Google de accounts gaat beoordelen zal een stuk strenger worden. Hieronder staat een opsomming van de nieuwe eisen voor de Google Ads campagnes en landingspagina’s:

Google Ads vereisten

Merkwoorden die niet uw eigendom zijn, zoals YouTube of Google of namen van kranten of andere organisaties zijn niet meer toegestaan.
Zoekwoorden die uit één woord bestaan (exclusief uw eigen merkwoorden, erkende medische aandoeningen en een klein aantal uitzonderingen dat hier wordt gepubliceerd) zijn niet meer toegestaan.
Termen met streepjes, punten of speciale tekens worden niet beschouwd als zoekwoorden die uit één woord bestaan.
Al te algemene zoekwoorden, zoals ‘gratis video’s’, ‘e-boeken’, ‘het nieuws van vandaag’, ‘eenvoudige yoga’, ‘games downloaden’, ‘vacaturemelding’, namen van plaatsen of namen van historische gebeurtenissen/mensen zijn niet meer toegestaan.
Zoekwoorden met een kwaliteitsscore van 2 of lager zijn niet meer toegestaan.
De GEO targeting moet relevant zijn voor de non-profit organisatie in kwestie.
Google Ads-accounts van Ad Grants moeten beschikken over het volgende:
– Ten minste twee actieve advertentiegroepen per campagne, elk met een reeks nauw verwante zoekwoorden en twee actieve advertentieteksten.
– Ten minste twee advertentie-extensies voor sitelinks.
Alle Google Ads-accounts van Ad Grants moeten elke maand een klikfrequentie (CTR) van 5% behouden.

Website vereisten

De website moet een duidelijke, heldere beschrijving van uw organisatie en uw missie bevatten. Elke pagina moet voldoende informatie bevatten zodat een gebruiker de doelstelling van de organisatie begrijpt.
De website moet goed functioneren en mag geen broken links (error 404) bevatten.
Alle advertenties, zoekwoorden en website mogen geen claims doen die resultaten beloven na een consult, service of aankoop. Claims op de site moeten verwijzen naar controleerbare referenties.
Het goede nieuws is dat de CPC limiet van $2 wordt losgelaten. Google zal niet meteen accounts blokkeren bij overtreding van de nieuwe voorwaarden. Indien zij een overtreding constateren na 1 januari 2018 dan zullen zij eerst contact met de accountbeheerder opnemen. Indien deze aanbevelingen genegeerd worden dan is de kans aanwezig dat het Grants account geblokkeerd wordt.

Delen:

Meer weten over Google Ads?

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen bij het adverteren op Google Ads?