Categorie › Tips & Tricks

Doe jouw ding beter én efficiënter met deze tips & tricks!

Slimme verlichting van Philips Hue koppelen aan website conversies

Hue verlichting is mooi speelgoed. Het is slimme verlichting van Philips waarmee je de verlichting in huis of op kantoor kunt automatiseren. De lampen worden aangestuurd door de Hue Bridge welke op zijn beurt is aangesloten op het Internet. Door deze connectiviteit kun je Hue ook voor andere doeleinden inzetten behalve je huis verlichten. In dit artikel leggen wij je uit hoe je Hue verlichting kunt koppelen aan website conversies.
doolhof

Hoe structureer je Google Ads campagnes?

Als klanten bij ons komen met bestaande campagnes dan zien we vaak dat er eigenlijk geen structuur zit in deze campagnes. Ze hebben dan 1 campagne met 1 advertentiegroep, 1 advertentie en 100en zoekwoorden hierin. Dit is niet ideaal om een aantal redenen. In dit artikel leg ik je uit waarom dit zo is en hoe je de structuur van je campagnes kunt verbeteren.

Lees verder »

7 tips om jouw website sneller te maken

Voor bezoekers is niets zo vervelend als een trage website. Ook zoekmachines ‘straffen’ websites die traag laden steeds harder. Hierdoor krijgen ze minder bezoek van zoekmachines doorgestuurd en ranken ze lager op belangrijke zoekwoorden. Naast de irritaties bij gebruikers hebben zoekmachines belang bij snel ladende websites. Immers: indien pagina’s sneller laden dan kunnen bezoekers meer pagina’s bekijken en uiteindelijk meer advertenties te zien krijgen van Google.

Lees verder »

Conversiemeting van Elementor forms mbv Google Tag Manager

Standaard zit er in Elementor een widget waar je gemakkelijk formulieren kunt maken. Het kan echter lastig zijn om conversies in bijv. Google Ads te meten aangezien conversiemeting geen standaard functionaliteit is. Een mogelijkheid is om een losse bedank-pagina te maken en daar een conversietag neer te zetten. Gebruikers worden dan na het invullen van het formulier doorgestuurd naar deze bedank-pagina waar de conversietag gevuurd wordt.

In dit artikel leren wij jou hoe je het meten van conversies kunt instellen voor Elementor forms icm Google Tag Manager.

Lees verder »

Relevante Google Ads-advertenties maken, hoe doe je dat?

Om een goed presterende Google Ads-advertentie of campagne met een zo hoog mogelijk rendement te realiseren, is het zeer belangrijk om zo relevant mogelijke advertenties op te stellen. Je krijgt zo een hoge kwaliteitsscore, wat de prestaties van je advertentie(s) enorm ten goede komt. Maar een relevante advertentie maken, hoe doe je dat en wat maakt een advertentie echt relevant voor Google?

Lees verder »

Hoe kun je de CTR op Google Ads-advertenties verhogen?

De CTR (Click Through Rate) is een belangrijke waarde binnen Google Ads. Het bepaalt in hoge mate de effectiviteit van je advertentie en ook voor een goede kwaliteitsscore is de CTR een relevant percentage. De CTR is het percentage mensen dat klikt op je advertentie nadat zij deze advertentie hebben gezien. Hoe hoger de CTR, des te groter de relevantie van de advertentie voor de bezoekers zal zijn.

Lees verder »

Conversion linker in Google Tag Manager

Sinds Mac OS High Sierra en iOS 11 heeft Apple ‘Intelligent Tracking Prevention’ ofwel ITP in Safari 11 geïmplementeerd. Dit heeft vergaande consequenties voor adverteerders: conversies die gemaakt zijn na 24 uur worden niet meer correct gemeten. Daarnaast zijn remarketinglijsten hiermee onbetrouwbaar geworden. Gelukkig is hier een oplossing voor!

Lees verder »

Neem contact met ons op!

Vul het onderstaande formulier in als je een vraag hebt over één van onze diensten.

ff babbelen?