Categorie › Tips & Tricks

Doe jouw ding beter én efficiënter met deze tips & tricks!

Lijst met alle plaatsnamen van Nederland tbv uitsluitingen Google Ads

Uitsluitingen zijn erg belangrijk in campagnes. Zonder uitsluitingen toe te voegen is de kans groot dat je veel irrelevant verkeer krijgt. Je betaald voor iedere klik dus dat is uitermate zonde.

Conversiemeting van Elementor forms mbv Google Tag Manager

Standaard zit er in Elementor een widget waar je gemakkelijk formulieren kunt maken. Het kan echter lastig zijn om conversies in bijv. Google Ads te meten aangezien conversiemeting geen standaard functionaliteit is. Een mogelijkheid is om een losse bedank-pagina te maken en daar een conversietag neer te zetten. Gebruikers worden dan na het invullen van het formulier doorgestuurd naar deze bedank-pagina waar de conversietag gevuurd wordt.

In dit artikel leren wij jou hoe je het meten van conversies kunt instellen voor Elementor forms icm Google Tag Manager.

Lees verder »

Relevante Google Ads-advertenties maken, hoe doe je dat?

Om een goed presterende Google Ads-advertentie of campagne met een zo hoog mogelijk rendement te realiseren, is het zeer belangrijk om zo relevant mogelijke advertenties op te stellen. Je krijgt zo een hoge kwaliteitsscore, wat de prestaties van je advertentie(s) enorm ten goede komt. Maar een relevante advertentie maken, hoe doe je dat en wat maakt een advertentie echt relevant voor Google?

Lees verder »

Hoe kun je de CTR op Google Ads-advertenties verhogen?

De CTR (Click Through Rate) is een belangrijke waarde binnen Google Ads. Het bepaalt in hoge mate de effectiviteit van je advertentie en ook voor een goede kwaliteitsscore is de CTR een relevant percentage. De CTR is het percentage mensen dat klikt op je advertentie nadat zij deze advertentie hebben gezien. Hoe hoger de CTR, des te groter de relevantie van de advertentie voor de bezoekers zal zijn.

Lees verder »

Conversion linker in Google Tag Manager

Sinds Mac OS High Sierra en iOS 11 heeft Apple ‘Intelligent Tracking Prevention’ ofwel ITP in Safari 11 geïmplementeerd. Dit heeft vergaande consequenties voor adverteerders: conversies die gemaakt zijn na 24 uur worden niet meer correct gemeten. Daarnaast zijn remarketinglijsten hiermee onbetrouwbaar geworden. Gelukkig is hier een oplossing voor!

Lees verder »

5 handige Google Ads-tools om efficiënter te werken

Efficiënt werken met Google Ads kan een hele uitdaging zijn. Je verdwaalt snel in een woud van opties en kunt er gemakkelijk het overzicht verliezen. Gelukkig bestaan er een aantal handige Google Ads-tools om je werk aanzienlijk eenvoudiger te maken. Door gebruik te maken van Google Ads-tools werk je gestructureerder en vooral: krijgt beter inzicht in de prestaties van je advertenties en leert hoe je ze verder kunt verbeteren en optimaliseren.

Lees verder »

Bereik bestaande klanten met E-mail remarketing in Google Ads

Er zijn verschillende manieren om bestaande klanten opnieuw te bereiken. Zo kun je ze een digitale danwel fysieke direct mailing sturen. Sinds kort is er een nieuwe manier in Google Ads mogelijk: Customer Match ofwel E-mail remarketing. Hierbij kun je E-mail adressen van bestaande klanten aan remarketing-lijsten toevoegen.

Lees verder »