Categorie › Google Tag Manager

Handige tips & tricks voor Google Tag Manager.

Hubspot conversiemeting met behulp van Google Tag Manager

Hubspot is een mooie geïntegreerde marketing en sales oplossing. Het is o.a. een CRM, content management systeem en een marketing tool. Het meten van conversies is in Hubspot zelf goed geregeld! Je wilt de conversiedata zeer waarschijnlijk ook in andere tools zoals Google Ads of Google Analytics. Dit kun je bereiken met behulp van Google Tag Manager.

Conversiemeting van Elementor forms mbv Google Tag Manager

Standaard zit er in Elementor een widget waar je gemakkelijk formulieren kunt maken. Het kan echter lastig zijn om conversies in bijv. Google Ads te meten aangezien conversiemeting geen standaard functionaliteit is. Een mogelijkheid is om een losse bedank-pagina te maken en daar een conversietag neer te zetten. Gebruikers worden dan na het invullen van het formulier doorgestuurd naar deze bedank-pagina waar de conversietag gevuurd wordt.

In dit artikel leren wij jou hoe je het meten van conversies kunt instellen voor Elementor forms icm Google Tag Manager.

Lees verder »

Conversion linker in Google Tag Manager

Sinds Mac OS High Sierra en iOS 11 heeft Apple ‘Intelligent Tracking Prevention’ ofwel ITP in Safari 11 geïmplementeerd. Dit heeft vergaande consequenties voor adverteerders: conversies die gemaakt zijn na 24 uur worden niet meer correct gemeten. Daarnaast zijn remarketinglijsten hiermee onbetrouwbaar geworden. Gelukkig is hier een oplossing voor!

Lees verder »