Categorie › Google Ads

Nieuws Tips, tools & tricks over alles wat met Google Ads te maken heeft.

Hoe structureer je Google Ads campagnes?

Als klanten bij ons komen met bestaande campagnes dan zien we vaak dat er eigenlijk geen structuur zit in deze campagnes. Ze hebben dan 1 campagne met 1 advertentiegroep, 1 advertentie en 100en zoekwoorden hierin. Dit is niet ideaal om een aantal redenen. In dit artikel leg ik je uit waarom dit zo is en hoe je de structuur van je campagnes kunt verbeteren.

Wel of niet bieden op je eigen merknaam in Google Ads?

Veel klanten vragen ons wat het doel is van het bieden op hun eigen merknaam. De redenatie is dat zoekopdrachten op de merknaam van de klant toch wel als organisch resultaat getoond worden aan de zoeker. Waarom zouden ze dan in hemelsnaam geld (CPC) gaan betalen voor deze bezoekers? In dit artikel lees je 5 redenen waarom het wel een goed idee is om op je eigen merknaam te bieden.

Lees verder »

Google Ads Klikbudget bijhouden in een Google sheet

Het bijhouden van klikbudgetten in Google Ads kan wel eens uitdagend zijn. Budgetten kunnen per maand varieren en er kunnen momenten zijn dat extra budget nodig is ivm speciale dagen zoals Kerst en Sinterklaas.

Daarom is het handig om van tevoren een jaarplanning te maken voor de budgetten. Je hebt dan een overzicht van het te spenderen budget per maand en je kunt bijhouden hoeveel er nog over is. 

Om het jou als adverteerder of bureau makkelijk te maken hebben wij een budget sheet gemaakt in Google Sheets. 

Lees verder »

Google Ads zelf doen of uitbesteden aan een specialist?

Met Google Ads is het gemakkelijk om te adverteren en jouw doelgroep te bereiken. Het is een marktplaats voor advertenties. O.a. de biedingen en volumes kunnen per dag (of zelfs per uur) verschillen. Daarnaast is het ook belangrijk om juist veel irrelevant verkeer uit te sluiten.

Ondanks dat het in de basis simpel oogt kan het toch flink complex zijn. Je bent nu aan het overwegen of je de campagnes zelf wilt gaan bouwen en optimaliseren of dat je het uitbesteed aan een online marketingbureau zoals Brandforward.

In dit artikel staan een aantal overwegingen die je mee kunt nemen in deze keuze.

Lees verder »

De 5 meest gemaakte fouten in Google Ads

Veel bedrijven starten met Google Ads, stellen een aantal advertenties is en kijken er daarna eigenlijk niet meer naar om. Men denkt dat de campagne goed loopt, want advertenties verschijnen immers tussen de zoekresultaten. Vaak wordt er op die manier onnodig veel geld aan campagnes uitgegeven, terwijl dit veel efficienter kan. We zetten de 5 meest gemaakte fouten in Google Ads op een rij.

Lees verder »

Relevante Google Ads-advertenties maken, hoe doe je dat?

Om een goed presterende Google Ads-advertentie of campagne met een zo hoog mogelijk rendement te realiseren, is het zeer belangrijk om zo relevant mogelijke advertenties op te stellen. Je krijgt zo een hoge kwaliteitsscore, wat de prestaties van je advertentie(s) enorm ten goede komt. Maar een relevante advertentie maken, hoe doe je dat en wat maakt een advertentie echt relevant voor Google?

Lees verder »

Hoe kun je de CTR op Google Ads-advertenties verhogen?

De CTR (Click Through Rate) is een belangrijke waarde binnen Google Ads. Het bepaalt in hoge mate de effectiviteit van je advertentie en ook voor een goede kwaliteitsscore is de CTR een relevant percentage. De CTR is het percentage mensen dat klikt op je advertentie nadat zij deze advertentie hebben gezien. Hoe hoger de CTR, des te groter de relevantie van de advertentie voor de bezoekers zal zijn.

Lees verder »

Neem contact met ons op!

Vul het onderstaande formulier in als je een vraag hebt over één van onze diensten.