Categorie › Google Ads

Nieuws Tips, tools & tricks over alles wat met Google Ads te maken heeft.

Lijst met alle plaatsnamen van Nederland tbv uitsluitingen Google Ads

Uitsluitingen zijn erg belangrijk in campagnes. Zonder uitsluitingen toe te voegen is de kans groot dat je veel irrelevant verkeer krijgt. Je betaald voor iedere klik dus dat is uitermate zonde.

Google Ads Klikbudget bijhouden in een Google sheet

Het bijhouden van klikbudgetten in Google Ads kan wel eens uitdagend zijn. Budgetten kunnen per maand varieren en er kunnen momenten zijn dat extra budget nodig is ivm speciale dagen zoals Kerst en Sinterklaas.

Daarom is het handig om van tevoren een jaarplanning te maken voor de budgetten. Je hebt dan een overzicht van het te spenderen budget per maand en je kunt bijhouden hoeveel er nog over is. 

Om het jou als adverteerder of bureau makkelijk te maken hebben wij een budget sheet gemaakt in Google Sheets. 

Lees verder »

Google Ads zelf doen of uitbesteden aan een specialist?

Met Google Ads is het gemakkelijk om te adverteren en jouw doelgroep te bereiken. Het is een marktplaats voor advertenties. O.a. de biedingen en volumes kunnen per dag (of zelfs per uur) verschillen. Daarnaast is het ook belangrijk om juist veel irrelevant verkeer uit te sluiten.

Ondanks dat het in de basis simpel oogt kan het toch flink complex zijn. Je bent nu aan het overwegen of je de campagnes zelf wilt gaan bouwen en optimaliseren of dat je het uitbesteed aan een online marketingbureau zoals Brandforward.

In dit artikel staan een aantal overwegingen die je mee kunt nemen in deze keuze.

Lees verder »

De 5 meest gemaakte fouten in Google Ads

Veel bedrijven starten met Google Ads, stellen een aantal advertenties is en kijken er daarna eigenlijk niet meer naar om. Men denkt dat de campagne goed loopt, want advertenties verschijnen immers tussen de zoekresultaten. Vaak wordt er op die manier onnodig veel geld aan campagnes uitgegeven, terwijl dit veel efficienter kan. We zetten de 5 meest gemaakte fouten in Google Ads op een rij.

Lees verder »

Relevante Google Ads-advertenties maken, hoe doe je dat?

Om een goed presterende Google Ads-advertentie of campagne met een zo hoog mogelijk rendement te realiseren, is het zeer belangrijk om zo relevant mogelijke advertenties op te stellen. Je krijgt zo een hoge kwaliteitsscore, wat de prestaties van je advertentie(s) enorm ten goede komt. Maar een relevante advertentie maken, hoe doe je dat en wat maakt een advertentie echt relevant voor Google?

Lees verder »

Hoe kun je de CTR op Google Ads-advertenties verhogen?

De CTR (Click Through Rate) is een belangrijke waarde binnen Google Ads. Het bepaalt in hoge mate de effectiviteit van je advertentie en ook voor een goede kwaliteitsscore is de CTR een relevant percentage. De CTR is het percentage mensen dat klikt op je advertentie nadat zij deze advertentie hebben gezien. Hoe hoger de CTR, des te groter de relevantie van de advertentie voor de bezoekers zal zijn.

Lees verder »

Belangrijke wijziging in het beleid van Google Ad Grants

Vanaf 1 januari 2018 gaat een belangrijke wijziging in voor Google Ad Grants accounts. Google Grants is het advertentieprogramma voor non-profit organisaties waarbij Google deze partijen $10.000 per maand aan advertentietegoed schenkt. Ruim 35.000 organisaties maken momenteel al gebruik van Google Ad Grants.

Lees verder »

Biedstrategiën in Google Ads succesvol toepassen

Afhankelijk van de je doelstelling kun je in Google Ads gebruikmaken van meerdere manieren om te bieden. De meeste adverteerders kiezen voor een campagne gericht op klikken, vertoningen of conversies. Als je hebt vastgesteld wat je precies wilt bereiken met adverteren, kan dit helpen om te bepalen welke biedstrategie je in Google Ads toepast.

Lees verder »

5 handige Google Ads-tools om efficiënter te werken

Efficiënt werken met Google Ads kan een hele uitdaging zijn. Je verdwaalt snel in een woud van opties en kunt er gemakkelijk het overzicht verliezen. Gelukkig bestaan er een aantal handige Google Ads-tools om je werk aanzienlijk eenvoudiger te maken. Door gebruik te maken van Google Ads-tools werk je gestructureerder en vooral: krijgt beter inzicht in de prestaties van je advertenties en leert hoe je ze verder kunt verbeteren en optimaliseren.

Lees verder »