Google Ads zijn betaalde advertenties die boven de normale zoekresultraten staan. Je kunt op deze manier bovenaan staan in de zoekresultaten. Dit doet Google uiteraard niet Gratis, je betaalt kosten per click ofwel CPC. Er zijn een aantal factoren die bepalen hoe hoog deze CPC is. Bijvoorbeeld:
Bij Google Ads wordt er op zoekwoorden geboden zodat mensen jouw advertentie te zien krijgen als ze zoeken op dit woord of varianten hiervan. Door het inrichten van tracking maken wij inzichtelijk hoeveel resultaat het zoekwoord gehad heeft. M.a.w: Hoeveel conversies er het zoekwoord en advertentie hebben opgeleverd. Dit noem je CPA ofwel Cost Per Acquisition. Door dit te doen is er altijd inzicht in hoe effectief het advertentiebudget besteed wordt.
Naast advertenties kan er ook met afbeeldingsbanners geadverteerd worden in het Google Display Netwerk (GDN).
De kosten van Google Ads bestaan uit 2 componenten:
Dit zijn de kosten voor het inregelen en instellen van het Google Ads account. Het volgende is o.a. inbegrepen bij deze setip:
Voor de éénmalige setup rekenen wij gemiddeld €500. Voor simpele campagnes met minder advertentiegroepen rekenen we doorgaans iets minder, voor complexere campagnes iets meer.
Hierbij worden de campagnes doorlopend geoptimaliseerd. Hierbij doen wij o.a.:
Doorlopende optimalisatie kost €275 per maand (exclusief klikbudget) en is alleen aan de bevelen bij klikbudgetten van meer dan €1000 per maand.
Indien je ervoor kiest om jouw campagnes doorlopend te laten beheren door ons dan kun je o.a. het volgende verwachten:
Geen enkel probleem! Wij bouwen ook maatwerk design websites. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Ja, wij werken namelijk niet met contracten. Indien je in de lopende maand opzegt dan zal het beheer tot het einde van die maand doorlopen.