# Brandforward Utrecht > Maatwerk websites & Online Marketing --- ## Pagina's - [Home NEW](https://brandforward.nl/home-new/): Laat ons jouw gebruiksvriendelijke WordPress website bouwen en profiteer van perfect ingerichte Google Ads campagnes. Boost je online succes! - [Meeting no layout](https://brandforward.nl/meeting-no-layout/): - [Website laten maken NEW](https://brandforward.nl/website-laten-maken-new/): Wil je een maatwerk design WordPress website laten maken? Brandforward Utrecht is dé partner voor ondernemers. Ontdek onze expertise! - [test](https://brandforward.nl/test/): - [Plan een meeting met Brandforward](https://brandforward.nl/meeting/): - [Cookiebeleid (EU)](https://brandforward.nl/cookiebeleid-eu/): - [Google Ads specialist](https://brandforward.nl/google-ads-specialist/): Haal het maximale uit je online advertenties met onze Google Ads specialist. Ontdek hoe je jouw bedrijf kunt laten groeien met effectieve campagnes. - [Website laten maken Utrecht](https://brandforward.nl/website-laten-maken-utrecht/): Website laten maken in Utrecht? Wij hebben 10+ jaar ervaring in bouwen van gebruiksvriendelijke WordPress websites. 100% Maatwerk design! - [Managed WordPress hosting](https://brandforward.nl/managed-wordpress-hosting/): Supersnelle Managed WordPress hosting v.a. €30 per maand. Inclusief updates, backups en support. Geen vaste contracten. Meer info? - [Adverteren op Google Ads](https://brandforward.nl/adverteren-op-google/): Haal het maximale uit online campagnes vanaf €375 per maand. Ontdek hoe wij jouw bedrijf kunnen laten groeien met effectieve campagnes. - [Website laten maken](https://brandforward.nl/website-laten-maken/): Website laten maken? WordPress websites v.a. €1250,- Maatwerk design en conversie gericht. Ook Microsites. Hét webbureau voor B2B in Utrecht. - [Contact](https://brandforward.nl/contact/): Wil je meer weten over WordPress websites of wil je meer weten over hoe wij jou kunnen helpen met Google Ads? Neem dan contact met ons op! - [Blog](https://brandforward.nl/blog/): Nieuws en tips over Wordpress, ontwikkelingen in Online Marketing, Google Ads en nog veel meer! - [Cases](https://brandforward.nl/cases/): Bekijk hier een aantal recente websites waar wij trots op zijn! Op zoek naar een webbureau met een persoonlijke touch? Wij helpen jou graag! - [Home](https://brandforward.nl/): Laat ons jouw gebruiksvriendelijke WordPress website bouwen en profiteer van perfect ingerichte Google Ads campagnes. Boost je online succes! --- ## Berichten - [Wij hebben een werkplek te huur voor jou in Houten!](https://brandforward.nl/nieuws/wij-hebben-een-werkplek-te-huur-voor-jou-in-houten/): Ben je ZZP'er en werk je in de wereld van webontwikkeling, webdesign of online marketing? Dan hebben we goed nieuws... - [5 tips om je Google Ads-kwaliteitsscore te verbeteren](https://brandforward.nl/google-ads/5-tips-voor-verbeteren-adwords-kwaliteitsscore/): Twee belangrijke factoren die bepalend zijn voor de positie van je Google Ads-advertentie(s) in Google zijn de ingestelde maximale prijs... - [Conversiontracking in Contact Form 7 met Google Tag Manager](https://brandforward.nl/tips-and-tricks/conversiontracking-contact-form-7-google-tag-manager/): Contactform 7 is een fijne plugin om contactformulieren te bouwen in WordPress. Conversiemeting ging tot nu toe goed doordat je... - [Conversion linker in Google Tag Manager](https://brandforward.nl/tips-and-tricks/conversion-linker-google-tag-manager/): Sinds Mac OS High Sierra en iOS 11 heeft Apple ‘Intelligent Tracking Prevention’ ofwel ITP in Safari 11 geïmplementeerd. Dit... - [Biedstrategiën in Google Ads succesvol toepassen](https://brandforward.nl/google-ads/biedstrategien-in-adwords-succesvol-toepassen/): Afhankelijk van de je doelstelling kun je in Google Ads gebruikmaken van meerdere manieren om te bieden. De meeste adverteerders... - [Automatische advertentie suggesties in Google Ads wel of niet automatisch toepassen?](https://brandforward.nl/google-ads/automatische-advertentiesuggesties-wel-of-niet-automatisch-toepassen/): Google wordt iedere dag slimmer. Sinds de nieuwe interface geeft Google zelf suggesties voor advertentieteksten. In veel gevallen zijn deze... - [Hoe kun je de CTR op Google Ads-advertenties verhogen?](https://brandforward.nl/google-ads/hoe-kun-ctr-op-adwords-advertenties-verhogen/): De CTR (Click Through Rate) is een belangrijke waarde binnen Google Ads. Het bepaalt in hoge mate de effectiviteit van... - [Relevante Google Ads-advertenties maken, hoe doe je dat?](https://brandforward.nl/google-ads/relevante-adwords-advertenties-maken-hoe/): Om een goed presterende Google Ads-advertentie of campagne met een zo hoog mogelijk rendement te realiseren, is het zeer belangrijk... - [De 5 meest gemaakte fouten in Google Ads](https://brandforward.nl/google-ads/de-5-meest-gemaakte-fouten-in-adwords/): Veel bedrijven starten met Google Ads, stellen een aantal advertenties is en kijken er daarna eigenlijk niet meer naar om.... - [Tool review: LeadInfo – Herken zakelijke bezoekers](https://brandforward.nl/tools/tool-review-leadinfo-herken-zakelijke-bezoekers/): Je hebt een website of webwinkel en je hebt bijvoorbeeld Google Analytics draaien. Je hebt dan een mooi overzicht van... - [Google Ads zelf doen of uitbesteden aan een specialist?](https://brandforward.nl/google-ads/google-ads-zelf-doen-of-uitbesteden-aan-een-specialist/): Met Google Ads (voorheen AdWords) is het gemakkelijk om te adverteren en jouw doelgroep te bereiken.  Het is een marktplaats voor... - [Tool review: Alle WordPress updates & offsite backups op één plek met ManageWP](https://brandforward.nl/tools/tool-review-alle-wordpress-backups-op-1-plek-met-managewp/): Vroegàh was alles beter. Nou echt niet! Neem bijvoorbeeld WordPress updates. Je moest inloggen, updates draaien, checken of het allemaal... - [Hubspot conversiemeting met behulp van Google Tag Manager](https://brandforward.nl/google-tag-manager/hubspot-conversiemeting-met-behulp-van-google-tag-manager/): Hubspot is een mooie geïntegreerde marketing en sales oplossing. Het is o. a. een CRM, content management systeem en een... - [Woocommerce conversion tracking mbv Tag manager en datalayer events](https://brandforward.nl/tips-and-tricks/woocommerce-conversion-tracking-tag-manager-datalayer-events/): Je hebt een Woocommerce webshop en de verkopen lopen lekker. Je hebt echter geen idee welke kanalen (organisch, SEO, SEA,... - [Wel of niet bieden op je eigen merknaam in Google Ads?](https://brandforward.nl/google-ads/wel-of-niet-bieden-op-je-eigen-merknaam-in-google-ads/): Veel klanten vragen ons wat het doel is van het bieden op hun eigen merknaam. De redenatie is dat zoekopdrachten... - [7 tips om jouw website sneller te maken](https://brandforward.nl/tips-and-tricks/7-tips-om-jouw-website-sneller-te-maken/): Voor bezoekers is niets zo vervelend als een trage website. Ook zoekmachines ‘straffen’ websites die traag laden steeds harder. Hierdoor... - [Hoe structureer je Google Ads campagnes?](https://brandforward.nl/google-ads/hoe-structureer-je-google-ads-campagnes/): Als klanten bij ons komen met bestaande campagnes dan zien we vaak dat er eigenlijk geen structuur zit in deze... - [5 handige Google Ads-tools om efficiënter te werken](https://brandforward.nl/google-ads/5-handige-adwords-tools-om-efficienter-werken/): Efficiënt werken met Google Ads kan een hele uitdaging zijn. Je verdwaalt snel in een woud van opties en kunt... - [Hoe ga je om met concurrentie op jouw zoekwoord?](https://brandforward.nl/google-ads/hoe-ga-je-om-met-concurrentie-op-jouw-zoekwoord/): Als je merkt dat er minder op je advertenties wordt geklikt of constateert dat een concurrent hoger staat tussen de... - [Bereik bestaande klanten met E-mail remarketing in Google Ads](https://brandforward.nl/google-ads/adwords-email-remarketing/): Er zijn verschillende manieren om bestaande klanten opnieuw te bereiken. Zo kun je ze een digitale danwel fysieke direct mailing... - [Conversiemeting van Elementor forms mbv Google Tag Manager](https://brandforward.nl/tips-and-tricks/conversie-meten-elementor-forms/): Elementor is een gebruiksvriendelijke editor voor WordPress die in korte tijd erg populair geworden is. Met deze editor kun je pixelperfect... - [Lijst met alle plaatsnamen van Nederland tbv uitsluitingen Google Ads](https://brandforward.nl/google-ads/lijst-met-alle-plaatsnamen-van-nederland-tbv-uitsluitingen-google-ads/): Uitsluitingen zijn erg belangrijk in campagnes. Zonder uitsluitingen toe te voegen is de kans groot dat je veel irrelevant verkeer... - [6 tips voor het bouwen van betere landingspagina’s](https://brandforward.nl/tips-and-tricks/6-tips-betere-landingspaginas/): Om meer leads of sales te genereren is de landingspagina verreweg het belangrijkste. Daar moet de conversie immers plaats vinden.... - [Google Ads Klikbudget bijhouden in een Google sheet](https://brandforward.nl/google-ads/google-ads-klikbudget-bijhouden-in-een-google-sheet/): Het bijhouden van klikbudgetten in Google Ads kan wel eens uitdagend zijn. Budgetten kunnen per maand varieren en er kunnen momenten zijn... - [Slimme verlichting van Philips Hue koppelen aan website conversies](https://brandforward.nl/tips-and-tricks/slimme-verlichting-van-philips-hue-koppelen-aan-website-conversies/): Hue verlichting is mooi speelgoed. Het is slimme verlichting van Philips waarmee je de verlichting in huis of op kantoor... - [Een aangepaste kolom 'winst' toevoegen in Google Ads](https://brandforward.nl/google-ads/aangepaste-winst-kolom-toevoegen-adwords/): In Google Ads kun je een aantal interessante metrics bekijken over conversie zoals conversiewaarde, ROAS en kosten per conversie. Daarnaast... - [Wijziging in de werking van Google Ads dagbudgetten](https://brandforward.nl/google-ads/wijziging-werking-adwords-dagbudgetten/): Per 5 oktober heeft Google een belangrijke wijziging doorgevoerd in de manier waarop zij omgaan met dagbudgetten binnen Google Ads.... - [Belangrijke wijziging in het beleid van Google Ad Grants](https://brandforward.nl/google-ads/belangrijke-wijziging-beleid-google-ad-grants/): Vanaf 1 januari 2018 gaat een belangrijke wijziging in voor Google Ad Grants accounts. Google Grants is het advertentieprogramma voor... --- ## Cases - [Een professionele website voor Mavenblue](https://brandforward.nl/cases/een-professionele-website-voor-mavenblue/): - [Webshop ontwikkeld voor Stichting Morrisfonds](https://brandforward.nl/cases/morrisfonds/): - [Ontwikkeling website Solaro.nl](https://brandforward.nl/cases/solaro/): Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc et cursus orci. Pellentesque commodo dapibus purus eu sollicitudin. Praesent tincidunt... - [Nieuwe website voor De Atleetfabriek](https://brandforward.nl/cases/de-atleetfabriek/): Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc et cursus orci. Pellentesque commodo dapibus purus eu sollicitudin. Praesent tincidunt... - [Ontwikkeling huisstijl en webshop voor Kidz in Color](https://brandforward.nl/cases/kidz-in-color/): Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc et cursus orci. Pellentesque commodo dapibus purus eu sollicitudin. Praesent tincidunt... - [Website vernieuwd voor MSAbv](https://brandforward.nl/cases/msa/): Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc et cursus orci. Pellentesque commodo dapibus purus eu sollicitudin. Praesent tincidunt... - [Website en huisstijl ontwikkeling voor In2Dialog](https://brandforward.nl/cases/in2dialog/): Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc et cursus orci. Pellentesque commodo dapibus purus eu sollicitudin. Praesent tincidunt... - [Een nieuwe website voor Care About](https://brandforward.nl/cases/care-about/): Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc et cursus orci. Pellentesque commodo dapibus purus eu sollicitudin. Praesent tincidunt... --- # # Detailed Content ## Pagina's ### Home NEW > Laat ons jouw gebruiksvriendelijke WordPress website bouwen en profiteer van perfect ingerichte Google Ads campagnes. Boost je online succes! - Published: 2024-12-06 - Modified: 2024-12-06 - URL: https://brandforward.nl/home-new/ --- ### Meeting no layout - Published: 2024-11-15 - Modified: 2024-11-15 - URL: https://brandforward.nl/meeting-no-layout/ --- ### Website laten maken NEW > Wil je een maatwerk design WordPress website laten maken? Brandforward Utrecht is dé partner voor ondernemers. Ontdek onze expertise! - Published: 2024-09-27 - Modified: 2024-09-27 - URL: https://brandforward.nl/website-laten-maken-new/ --- ### test - Published: 2024-09-23 - Modified: 2025-03-22 - URL: https://brandforward.nl/test/ --- ### Plan een meeting met Brandforward - Published: 2024-08-22 - Modified: 2024-12-05 - URL: https://brandforward.nl/meeting/ --- ### Cookiebeleid (EU) - Published: 2024-01-25 - Modified: 2024-12-05 - URL: https://brandforward.nl/cookiebeleid-eu/ --- ### Google Ads specialist > Haal het maximale uit je online advertenties met onze Google Ads specialist. Ontdek hoe je jouw bedrijf kunt laten groeien met effectieve campagnes. - Published: 2024-01-18 - Modified: 2024-12-05 - URL: https://brandforward.nl/google-ads-specialist/ --- ### Website laten maken Utrecht > Website laten maken in Utrecht? Wij hebben 10+ jaar ervaring in bouwen van gebruiksvriendelijke WordPress websites. 100% Maatwerk design! - Published: 2024-01-18 - Modified: 2024-12-05 - URL: https://brandforward.nl/website-laten-maken-utrecht/ --- ### Managed WordPress hosting > Supersnelle Managed WordPress hosting v.a. €30 per maand. Inclusief updates, backups en support. Geen vaste contracten. Meer info? - Published: 2023-12-21 - Modified: 2024-12-06 - URL: https://brandforward.nl/managed-wordpress-hosting/ --- ### Adverteren op Google Ads > Haal het maximale uit online campagnes vanaf €375 per maand. Ontdek hoe wij jouw bedrijf kunnen laten groeien met effectieve campagnes. - Published: 2023-12-21 - Modified: 2024-12-19 - URL: https://brandforward.nl/adverteren-op-google/ --- ### Website laten maken > Website laten maken? WordPress websites v.a. €1250,- Maatwerk design en conversie gericht. Ook Microsites. Hét webbureau voor B2B in Utrecht. - Published: 2023-12-21 - Modified: 2024-12-19 - URL: https://brandforward.nl/website-laten-maken/ --- ### Contact > Wil je meer weten over WordPress websites of wil je meer weten over hoe wij jou kunnen helpen met Google Ads? Neem dan contact met ons op! - Published: 2023-12-21 - Modified: 2024-12-05 - URL: https://brandforward.nl/contact/ --- ### Blog > Nieuws en tips over Wordpress, ontwikkelingen in Online Marketing, Google Ads en nog veel meer! - Published: 2023-12-18 - Modified: 2024-12-05 - URL: https://brandforward.nl/blog/ --- ### Cases > Bekijk hier een aantal recente websites waar wij trots op zijn! Op zoek naar een webbureau met een persoonlijke touch? Wij helpen jou graag! - Published: 2023-12-14 - Modified: 2024-12-05 - URL: https://brandforward.nl/cases/ --- ### Home > Laat ons jouw gebruiksvriendelijke WordPress website bouwen en profiteer van perfect ingerichte Google Ads campagnes. Boost je online succes! - Published: 2023-07-13 - Modified: 2024-12-19 - URL: https://brandforward.nl/ --- --- ## Berichten ### Wij hebben een werkplek te huur voor jou in Houten! - Published: 2024-10-23 - Modified: 2024-12-09 - URL: https://brandforward.nl/nieuws/wij-hebben-een-werkplek-te-huur-voor-jou-in-houten/ - Categorieën: Nieuws Ben je ZZP'er en werk je in de wereld van webontwikkeling, webdesign of online marketing? Dan hebben we goed nieuws voor jou! In ons gezellige kantoor in Houten hebben we plek over voor een ambitieuze professional die op zoek is naar een inspirerende werkomgeving. Waarom bij ons komen werken? Naast een eigen bureau en supersnel internet krijg je ook iets wat onbetaalbaar is: onbeperkt koffie! We weten allemaal dat koffie het creatieve brein van een webdeveloper prikkelt. Maar dat is nog niet alles. Het gaat hier namelijk ook om de sfeer en de gezelligheid. Je werkt samen met andere freelancers die allemaal iets unieks toevoegen aan de mix. Onze werkplek biedt de rust en de faciliteiten die je nodig hebt om gefocust aan de slag te gaan, maar ook de mogelijkheid om ideeën uit te wisselen en samenwerkingen te ontdekken. Bovendien is de locatie makkelijk bereikbaar, met voldoende parkeergelegenheid en goede verbindingen met het openbaar vervoer. Je krijgt bij deze werkplek: Een elektrisch bedienbaar zit/sta bureau Comfy Bureaustoel Supersnel internet Onbeperkt koffie / fris Printer Veel gezelligheid! Voorwaarden:Je kunt alleen bij ons huren als je 'iets' met online doet. Dit kan o. a. webontwikkeling, webdesign of online marketing zijn. Op die manier kunnen we kennis delen en dat is voor beiden mooi meegenomen! De eerste maand gratis! Wil je eerst eens kijken of het bevalt? Je kunt het 1 maand lang gratis proberen! Klinkt dit als jouw ideale werkplek en woon je in de buurt van Houten of Utrecht? Neem vandaag nog contact met ons op of bel naar Rob: 06 2113 1914 en misschien ben jij binnenkort onderdeel van onze creatieve en dynamische werkplek in Houten! --- ### 5 tips om je Google Ads-kwaliteitsscore te verbeteren - Published: 2023-12-18 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/google-ads/5-tips-voor-verbeteren-adwords-kwaliteitsscore/ - Categorieën: Google Ads Twee belangrijke factoren die bepalend zijn voor de positie van je Google Ads-advertentie(s) in Google zijn de ingestelde maximale prijs per klik en de kwaliteitsscore. Natuurlijk kan iedereen simpelweg een hoge CPC (kosten per klik) instellen om de concurrentie voor te zijn, maar bij het realiseren van een hoge kwaliteitsscore komt iets meer kijken. De kwaliteitsscore is een getal van 1 t/m 10, waarbij 10 de hoogste score is. Hoe hoger de kwaliteitsscore van je advertentie(s), des te hoger je advertentie in de zoekresultaten zichtbaar zal zijn. Google beloont je als het ware voor je inspanningen om een voor gebruikers zo relevant mogelijk zoekresultaat te geven. Een hoge kwaliteitsscore geeft je dus een belangrijk voordeel ten opzichte van je concurrenten! Omdat Google Ads je maximale CPC vermenigvuldigt met de kwaliteitsscore van je advertentie, is het zeer goed mogelijk dat je - terwijl jij minder biedt per klik dan je concurrent - zelfs boven de advertentie van deze concurrent komt te staan. Het is belangrijk om steeds te zorgen voor een zo hoog mogelijke kwaliteitsscore. Je haalt zo veel meer rendement uit je Google Ads-budget. Iemand met advertenties die een 6 of lager scoren, betaalt meer dan nodig is. De kwaliteitsscore van Google Ads-advertenties te verbeteren Hoe zorg je ervoor dat de kwaliteitsscore omhoog gaat? We geven een aantal goede tips waarmee je jouw Google Ads-advertenties hoger laat scoren en dus een aanmerkelijk effectievere campagne realiseert. Verhoog de CTR van je advertenties Advertenties met een hoge CTR (click through rate), ofwel het percentage mensen dat klikt na het zien van jouw advertentie, krijgen een hogere kwaliteitsscore. Het verbeteren of optimaliseren van de CTR is dus erg belangrijk. Een hoge(re) CTR krijg je door een zo relevant en aansprekend mogelijke advertentie op te stellen. Experimenteer bijvoorbeeld met het A/B-testen van verschillende teksten of banners en kijk welke het beste presteren. Na het selecteren van de best presterende advertentie kun je deze weer verder optimaliseren door een nieuwe A/B-test te doen. Verbeter de relevantie van je zoekwoorden Als de zoekwoorden relevant zijn voor je product of dienst, zullen mensen eerder geneigd zijn om op je advertentie te klikken wanneer ze naar specifieke termen zoeken. De relevantie van zoekwoorden verbeter je door een zoekwoord dat uit... --- ### Conversiontracking in Contact Form 7 met Google Tag Manager - Published: 2023-12-13 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/tips-and-tricks/conversiontracking-contact-form-7-google-tag-manager/ - Categorieën: Tips & Tricks, Google Tag Manager Contactform 7 is een fijne plugin om contactformulieren te bouwen in WordPress. Conversiemeting ging tot nu toe goed doordat je met on_sent_ok een datalayer event kon sturen welke opgepakt werd door Google Tag Manager. Dit zag er zo ongeveer uit:on_sent_ok: "dataLayer.push({'event': 'formulier-verzonden'});" Vervolgens kon je in GTM een trigger laten vuren op dit event waarna tags verzonden werden naar bijvoorbeeld Google Ads of Google Analytics. Helaas is on_sent_ok sinds kort ‘depricated’ wat inhoudt dat on_sent_ok nu nog wel werkt maar dat het in de nabije toekomst (eind 2017) niet meer. Gelukkig stuurt Contactform 7 nu zelf datalayer events wat in principe nog beter is dan de oplossing met on_sent_ok. Je kunt het binnen Contactform 7 op twee manieren gebruiken: Triggeren op alleen het datalayer event: Als je geen onderscheid hoeft te maken tussen de verschillende formulieren (bijv. algemeen contact en leadform) Triggeren op het datalayer event met het formID: Als je voor ieder form een losse trigger en tag wilt maken. Dit geeft uiteindelijk het beste inzicht omdat je de specifieke doelen en conversies kunt meten. Contact form 7 Datalayer events met DuracellTomi’s plugin De hieronder beschreven manier werkt door middel van datalayer events. Hierin wordt o. a. het formulier ID meegestuurd zodat er per formulier losse conversietags gevuurd kunnen worden. Deze datalayer events zitten standaard niet in Contact form 7 maar gelukkig is er een plugin die dit wel doet: Duracell Tomi’s GTM plugin. Deze plugin zorgt er tevens voor dat de GTM containertag op de juiste manier op de website komt te staan. Belangrijk: Indien je GTM op een andere manier geïmplementeerd hebt (bijv. direct in de code) dan dien je deze te verwijderen. Dit om te voorkomen dat de container dubbel geladen wordt. Om de datalayer events aan te zetten in deze plugin dien je het vinkje bij ‘Contact form 7’ aan te zetten bij integrations:  Meer informatie / plugin downloaden: Duracell Tomi GTM Alle formulieren meten met 1 trigger Het event wat Contactform 7 gebruikt heet gtm4wp. contactForm7Submitted.  Binnen Tag Manager maak je de volgende trigger aan:  Deze trigger wordt... --- ### Conversion linker in Google Tag Manager - Published: 2023-12-13 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/tips-and-tricks/conversion-linker-google-tag-manager/ - Categorieën: Tips & Tricks Sinds Mac OS High Sierra en iOS 11 heeft Apple ‘Intelligent Tracking Prevention’ ofwel ITP in Safari 11 geïmplementeerd. Dit heeft vergaande consequenties voor adverteerders: conversies die gemaakt zijn na 24 uur worden niet meer correct gemeten. Daarnaast zijn remarketinglijsten hiermee onbetrouwbaar geworden. Gelukkig is hier een oplossing voor! Wat is er nou precies aan de hand? Apple heeft aangegeven dat zij gebruikers van hun producten willen ‘beschermen’ tegen tracking en remarketing. Voor accurate tracking en remarketing waren tot op heden 3rd party cookies nodig. Dit zijn cookies van een ander domein dan de website waar de tags op draaien bijv: Google Ads- en Google Analytics cookies. Met ITP blokkeert Apple deze cookies na 24 uur automatisch op Apple devices waardoor er 24 uur na de eerste interactie met de website geen conversies meer gemeten worden. Na 30 dagen worden alle 3rd party cookies geblokkeerd. Indien iemand bijv. vorige week jouw website bezocht heeft en vandaag converteert dan worden er geen conversies gemeten. Hoe werkt Google Ads conversion tracking eigenlijk precies? Alle Google Ads advertenties hebben een GCLID-parameter in de URL, bijv: Deze parameter welke achter ? gclid= staat wordt opgeslagen in een 3rd party cookie. In deze versleutelde parameter staat allerlei informatie zoals op welke advertentie er geklikt was en wat de zoekopdracht was. Als de bezoeker vervolgens binnen de ingestelde conversietijd (standaard 30 dagen) converteert dan koppelt Google Ads de bezoeker aan deze conversie door middel van deze GCLID-parameter. Door ITP is deze methode dus niet langer dan 24 uur te gebruiken op Apple devices. De oplossing van Google Uiteraard is Google niet voor één gat te vangen en ze hebben hiervoor een geniale én simpele oplossing voor bedacht: de conversion linker tag. Deze speciale tag kun je toevoegen door middel van Google Tag Manager. Deze tag detecteert de GCLID parameter in de URL en stopt de informatie uit deze... --- ### Biedstrategiën in Google Ads succesvol toepassen - Published: 2023-12-13 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/google-ads/biedstrategien-in-adwords-succesvol-toepassen/ - Categorieën: Google Ads Afhankelijk van de je doelstelling kun je in Google Ads gebruikmaken van meerdere manieren om te bieden. De meeste adverteerders kiezen voor een campagne gericht op klikken, vertoningen of conversies. Als je hebt vastgesteld wat je precies wilt bereiken met adverteren, kan dit helpen om te bepalen welke biedstrategie je in Google Ads toepast. Elke biedstrategie is geschikt voor verschillende campagnetypen en advertentiedoelen. Als je wilt dat bezoekers een actie op je site uitvoeren, bijvoorbeeld een nieuwsbriefinschrijving of het kopen van een product, richt je strategie dan op conversies. Gaat het vooral om traffic naar je website, dan is een biedstrategie geoptimaliseerd voor klikken wellicht interessanter. Als je de bekendheid wilt vergroten, dan kan richten op vertoningen een goede en goedkopere strategie zijn. Biedstrategie 1: klikken maximaliseren Als het genereren van klikken om verkeer naar je website te krijgen het belangrijkste doel is, dan zijn er twee biedstrategieën die interessant zijn. In Google Ads bestaat een automatische biedstrategie voor klikken maximaliseren. Het is meteen de meest eenvoudige manier om te bieden voor klikken. Je stelt een dagbudget in, waarna Google Ads je biedingen automatisch beheert en ervoor zorgt dat je binnen je budget op zoveel mogelijk kliks kunt rekenen. Een andere mogelijkheid is om de CPC-biedingen handmatig te doen. Je kunt verschillende biedingen instellen per advertentie of advertentiegroep. Biedstrategie 2: veel vertoningen (branding) Als zoveel mogelijk vertoningen het doel is, dan bestaan er drie biedstrategieën om de zichtbaarheid zo groot mogelijk te maken:• vCPM (kosten per duizend zichtbare vertoningen)• Zoekpaginalocatie targeten• Beoogde overtreffingspercentagevCPM (kosten per duizend zichtbare vertoningen)In tegenstelling tot de andere strategieën is dit een handmatige biedstrategie. Je stelt het maximale bedrag in dat je wilt betalen voor elke duizend zichtbare vertoningen. Zoekpaginalocatie targeten
Een biedstrategie waarmee je biedingen automatisch ingesteld worden. Je vergroot op deze manier de kans om bovenaan of op de eerste pagina met zoekresultaten... --- ### Automatische advertentie suggesties in Google Ads wel of niet automatisch toepassen? - Published: 2023-12-13 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/google-ads/automatische-advertentiesuggesties-wel-of-niet-automatisch-toepassen/ - Categorieën: Google Ads Google wordt iedere dag slimmer. Sinds de nieuwe interface geeft Google zelf suggesties voor advertentieteksten. In veel gevallen zijn deze advertentiesuggesties prima. De titels en beschrijvingen sluiten vaak naadloos aan bij het advertentiethema. Dit doet Google door o.a. landingspagina’s te scannen en daar informatie uit destilleren. Google voegt deze advertentiesuggesties echter automatisch toe na 14 dagen. Als marketeer wil je altijd in de gaten houden welke ads er in het account live zijn. Gelukkig is er een mogelijkheid om het automatisch toevoegen uit te zetten. Hiervoor ga je naar: Alle campagnes –> Instellingen –> Accountinstellingen Klik vervolgens op ‘Advertentiesuggesties’. Hierna vouwt er een keuzemenu uit: Hier kun je aangeven of je de suggesties wel of niet automatisch toe wilt passen. Let op: Als je in een MCC werkt dan zul je dit voor ieder account moeten wijzigen. --- ### Hoe kun je de CTR op Google Ads-advertenties verhogen? - Published: 2023-12-13 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/google-ads/hoe-kun-ctr-op-adwords-advertenties-verhogen/ - Categorieën: Google Ads De CTR (Click Through Rate) is een belangrijke waarde binnen Google Ads. Het bepaalt in hoge mate de effectiviteit van je advertentie en ook voor een goede kwaliteitsscore is de CTR een relevant percentage. De CTR is het percentage mensen dat klikt op je advertentie nadat zij deze advertentie hebben gezien. Hoe hoger de CTR, des te groter de relevantie van de advertentie voor de bezoekers zal zijn. Door een zo hoog mogelijke CTR te realiseren betaalt een adverteerder minder en komt de advertentie hoger in de resultaten te staan. Wat een goede CTR is, verschilt per branche en is dus niet exact aan te geven, maar Google vergelijkt advertenties die bieden op dezelfde zoekwoorden voortdurend. Het is dus zaak om te zorgen voor een goede CTR. Bekijk vijf manieren om de CTR te verhogen en haal meer rendement uit je Google Ads-campagnes! Vermijd te brede zoekwoorden Als een advertentie niet relevant is voor een bezoeker, dan zal men niet geneigd zijn erop te klikken. Mensen die wel klikken, zijn waarschijnlijk weer snel weg van je site, omdat ze er niet vinden wat ze zoeken. Selecteer de zoektermen waarop je wilt adverteren daarom zeer zorgvuldig. Word liever gevonden op minder zoekwoorden, maar wel met een hoge relevantie dan andersom. Probeer dus zo specifiek mogelijk te zijn en vermijd brede zoekwoorden. Hoe specifieker de advertentie, des te hoger over het algemeen de CTR. 2. Gebruik relevante zoekwoorden in je advertenties Als zoektermen in je advertentie terugkomen, wordt de advertentie relevanter voor... --- ### Relevante Google Ads-advertenties maken, hoe doe je dat? - Published: 2023-12-13 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/google-ads/relevante-adwords-advertenties-maken-hoe/ - Categorieën: Google Ads Om een goed presterende Google Ads-advertentie of campagne met een zo hoog mogelijk rendement te realiseren, is het zeer belangrijk om zo relevant mogelijke advertenties op te stellen. Je krijgt zo een hoge kwaliteitsscore, wat de prestaties van je advertentie(s) enorm ten goede komt. Maar een relevante advertentie maken, hoe doe je dat en wat maakt een advertentie echt relevant voor Google? Een tekstadvertentie bestaat in essentie uit drie onderdelen: een kop of titel (één regel), de advertentietekst zelf (twee regels) en een link naar je landingspagina (één regel). Elk onderdeel is te optimaliseren, door te testen met verschillende variaties. Het begint echter bij een het maken van een advertentie die perfect aansluit op de zoekopdracht en vooral de behoefte van je doelgroep. Een goede advertentietitel Verzin een goede advertentiekop die opvalt door een goede tekst, met indien mogelijk een duidelijke call-to-action of exacte match met de zoekopdracht. Om een goede call-to-action te verzinnen, schrijf je in de gebiedende wijs. Gebruik bijvoorbeeld de woorden ‘bestel’, ‘ga’, of ‘doe’, waarbij je zin nog krachtiger wordt als je de mogelijkheid hebt om er een voordeel in te verwerken, zoals ‘profiteer’, ‘win’, ‘verdien’, ‘verdien’ en dergelijke. Maak je advertentie nóg krachtiger door ook het element tijd of schaarste erin te verwerken: ‘bestel nu’, ‘pak direct’, of ‘profiteer vandaag’ enzovoort. Google Ads-advertenties krijgen standaard een gekleurde onderstreepte kop die daardoor goed opvalt. Een andere goede mogelijkheid om de advertentie relevanter te maken, is het automatisch invoegen van zoekwoorden (Dynamic keyword insertion). Als je dit... --- ### De 5 meest gemaakte fouten in Google Ads - Published: 2023-12-13 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/google-ads/de-5-meest-gemaakte-fouten-in-adwords/ - Categorieën: Google Ads, Tips & Tricks Veel bedrijven starten met Google Ads, stellen een aantal advertenties is en kijken er daarna eigenlijk niet meer naar om. Men denkt dat de campagne goed loopt, want advertenties verschijnen immers tussen de zoekresultaten. Vaak wordt er op die manier onnodig veel geld aan campagnes uitgegeven, terwijl dit veel efficienter kan. We zetten de 5 meest gemaakte fouten in Google Ads op een rij. In dit artikel lees je de meest gemaakte fouten bij het opzetten en beheren van Google Ads campagnes. Fout 1: Je hebt geen goede strategie of meetbare doelen gesteld Als je met Google Ads aan de slag gaat, is het erg belangrijk om vooraf duidelijk te bepalen wat je precies met je campagnes wilt bereiken. Is het de bedoeling om producten in een webshop te verkopen, of wil je graag dat bezoekers een offerteaanvraag doen, zich inschrijven op je nieuwsbrief of bijvoorbeeld een video bekijken? Elke actie kan een doel op zich zijn. Toch worden vaak geen doelen ingesteld. Wellicht uit gemak, of omdat kennis ontbreekt. Maak doelen daarom specifiek, realistisch en bereikbaar. Ook is het belangrijk dat je er een tijd aan koppelt. Met andere woorden, wanneer moet het doel behaald zijn? Een doel zoals ‘Ik wil zoveel mogelijk conversies’, is geen doel. Het wordt een ander verhaal wanneer je zegt: ‘Aan het eind van deze week wil ik 15 conversies hebben’. Het stellen van doelen maakt het mogelijk om te kunnen zien of je campagne goed presteert of er wellicht verbeteringen mogelijk zijn. Fout 2: Je houdt de kwaliteitsscore niet in de gaten De kwaliteitsscore is een erg belangrijk getal (van 1 tot 10) en de hoogte ervan heeft een grote invloed op de prestaties van je advertenties. Hoe beter je kwaliteitsscore, des te hoger de advertentie zal ranken en hoe minder je per klik betaalt. Ook hier geldt: Google beloont de beste advertenties. De kwaliteitsscore wordt berekend op basis van onder meer de CTR (click through rate), de relevantie van de advertentie en de kwaliteit van de... --- ### Tool review: LeadInfo – Herken zakelijke bezoekers - Published: 2023-12-13 - Modified: 2023-12-18 - URL: https://brandforward.nl/tools/tool-review-leadinfo-herken-zakelijke-bezoekers/ - Categorieën: Tools Je hebt een website of webwinkel en je hebt bijvoorbeeld Google Analytics draaien. Je hebt dan een mooi overzicht van wat bezoekers doen op jouw website. Je ziet wat ze bekijken, hoe lang ze op de pagina’s blijven en waar ze vandaan komen. Je ziet niet welke bedrijven er op jouw website zijn geweest.  LeadInfo heeft hier een oplossing voor. LeadInfo kan zakelijke bezoekers herkennen en deze weergeven in het Leadinfo dashboard. Hier zit dan ook meteen een beperking in: als jij je richt op consumenten dan heb je zeer waarschijnlijk niets aan deze tool. Particulieren worden er namelijk uitgefilterd zodat je alleen maar de bedrijven ziet. Als jouw bedrijf zich wel richt op zakelijke gebruikers (B2B) dan kan deze tool zeer interessant zijn.   Implementatie LeadInfo toevoegen op jouw website of webshop kan met een simpel stukje code. Deze kan rechtstreeks worden toegevoegd maar je kunt dit ook doen met bijv. Google Tag Manager.   Het Dashboard In het dashboard zie je een lijst van bedrijven die jouw website bezocht hebben. Uit privacy-overwegingen zijn deze verwijderd uit de screenshots. Het overzicht is heel basic met o. a. een kaartje van de locaties van bezoekers, de bedrijfsgrootte en in welke branches deze bedrijven actief zijn.   De Inbox LeadInfo werkt met een inbox waarin je alle herkende bedrijven overzichtelijk onder elkaar ziet staan. Je kunt hier ook filteren op specifieke dagen zoals alleen vandaag, vorige week of in de maand mei. In de inbox zie je een overzicht van alle bedrijven die herkend... --- ### Google Ads zelf doen of uitbesteden aan een specialist? - Published: 2023-12-13 - Modified: 2023-12-18 - URL: https://brandforward.nl/google-ads/google-ads-zelf-doen-of-uitbesteden-aan-een-specialist/ - Categorieën: Google Ads Met Google Ads (voorheen AdWords) is het gemakkelijk om te adverteren en jouw doelgroep te bereiken.  Het is een marktplaats voor advertenties. O. a. de biedingen en volumes kunnen per dag (of zelfs per uur) verschillen. Daarnaast is het ook belangrijk om juist veel irrelevant verkeer uit te sluiten. Ondanks dat het in de basis simpel oogt kan het toch flink complex zijn. Je bent nu aan het overwegen of je de campagnes zelf wilt gaan bouwen en optimaliseren of dat je het uitbesteed aan een Google Ads specialist zoals Brandforward.   In dit artikel staan een aantal overwegingen die je mee kunt nemen in deze keuze. Wat gebeurt er met doorlopende optimalisatie van Google Ads? Met doorlopende optimalisatie worden de campagnes meerdere keren per week bekeken en bijgestuurd. Er wordt o. a. gekeken of de biedingen nog goed ingesteld zijn en of het vekeer nog relevant is. Zoekwoorden die weinig kosten en goed converteren worden opgeboden, zoekwoorden die duur zijn en weinig opleveren worden afgewaardeerd. Ook wordt irrelevant verkeer uitgesloten van weergave. Je wilt hier namelijk niet voor betalen. Daarnaast gebeurt er o. a. ook: Er worden nieuwe zoekwoordthema's toegevoegd Advertentieteksten toevoegen Advertentieteksten A/B testen Advies over hoe landingspagina's geoptimaliseerd kunnen worden Extensies worden geoptimaliseeerd Shopping en remarketing optimalisatie (indien dit bestaat) Met doorlopende optimalisatie heb je uiteindelijk beter presterende campagnes die voor meer relevant verkeer zorgen. Of deze campagnes goed converteren hangt uiteraard af van o. a. prijs, uitstraling en usability van de website. Ook hier geven wij adviezen indien er... --- ### Tool review: Alle WordPress updates & offsite backups op één plek met ManageWP - Published: 2023-12-13 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/tools/tool-review-alle-wordpress-backups-op-1-plek-met-managewp/ - Categorieën: Tools Vroegàh was alles beter. Nou echt niet! Neem bijvoorbeeld WordPress updates. Je moest inloggen, updates draaien, checken of het allemaal nog werkte. Als er iets stuk ging tijdens de updates dan bleek ineens dat er geen recente backups gemaakt waren. Een hoop gedoe, laat staan als je tientallen WordPress websites in beheer hebt. Gelukkig zijn er tegenwoordig erg fraaie tools beschikbaar om het proces van WordPress updates en backups te streamlinen. Vandaag behandelen wij ManageWP, een tool voor o. a. updates en backups. Wat is ManageWP? ManageWP is een totaaloplossing voor o. a. WordPress updates en backups. Het is een merknaam van de grote Amerikaanse hostingprovider Godaddy. com. De tool is met name handig als je meerdere WordPress websites onder jouw beheer hebt. Hoe werkt het? ManageWP werkt zoals de naam al doet vermoeden alleen met WordPress websites. De installatie is erg simpel: Je installeert de ManageWP plugin en opent de instellingen. Hier kun je bij Connection management een key kopieren welke je plakt in het ManageWP dashboard als je een nieuwe site toevoegt. Het toevoegen van een nieuwe website aan ManageWP kost letterlijk 1 minuut. ManageWP features Naast updates en backups kun je nog een aantal handige taken uitvoeren met deze tool. Dit kan per site maar uiteraard ook op alle sites tegelijk. De tool kan ook nog: Uptime monitor: weet wanneer websites down zijn SEO Ranking: Houd basale keyword rankings bij Client reports: Genereer klantrapporten als je voor klanten host Security reports: Periodieke scans om te kijken of er... --- ### Hubspot conversiemeting met behulp van Google Tag Manager - Published: 2023-12-13 - Modified: 2023-12-18 - URL: https://brandforward.nl/google-tag-manager/hubspot-conversiemeting-met-behulp-van-google-tag-manager/ - Categorieën: Google Tag Manager Hubspot is een mooie geïntegreerde marketing en sales oplossing. Het is o. a. een CRM, content management systeem en een marketing tool. Het meten van conversies is in Hubspot zelf goed geregeld! Je wilt de conversiedata zeer waarschijnlijk ook in andere tools zoals Google Ads of Google Analytics. Dit kun je bereiken met behulp van Google Tag Manager. Inrichten Google tag Manager Het inrichten van Google Tag Manager is relatief simpel. Het is een kwestie van de gratis app in de Hubspot market downloaden en het GTM ID invullen. Vanaf dat moment draait GTM op de gehele hubspot site. Voeg de HTML tag toe in GTM GTM werkt met datalayers. We willen dat de datalayer gevuld gaat worden met Hubspot data. Hiervoor is een stukje javascript code nodig. Deze ‘luistert’ of er Hubspot formulieren worden verzonden. Zodra dit het geval is dan zal het script de datalayer vullen. Open GTM en voeg een aangepaste HTML tag toe. Kopieer en plak de onderstaande code in de tag: window. addEventListener("message", function(event) { if(event. data. type === 'hsFormCallback' && event. data. eventName === 'onFormSubmitted') { window. dataLayer. push({ 'event': 'hubspot-form-success', 'hs-form-guid': event. data. id, }); } }); JavaScript Voeg de trigger ‘All Pages’ (of Dom Ready) toe aan de tag en publiceer deze. Je kunt nu gaan controleren of de datalayer gevuld wordt door het script. In GTM: open de preview modus. Als je dan naar de betreffende website gaat dan zie je de GTM preview balk onderin het scherm. Let wel: dit werkt het... --- ### Woocommerce conversion tracking mbv Tag manager en datalayer events - Published: 2023-12-13 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/tips-and-tricks/woocommerce-conversion-tracking-tag-manager-datalayer-events/ - Categorieën: Tips & Tricks Je hebt een Woocommerce webshop en de verkopen lopen lekker. Je hebt echter geen idee welke kanalen (organisch, SEO, SEA, Social etc) verantwoordelijk zijn voor deze verkopen. Ook zie je in de Google Ads campagnes alleen maar klikken maar geen concrete conversiedata. Tijd om deze conversies te gaan meten! Om dit voor elkaar te krijgen maken wij gebruik van Google Tag Manager, De Tag Manager plugin door Thomas Geiger. Deze plugin voegt de datalayer events toe aan de Woocommerce shop. In deze datalayer staat o. a. de munteenheid, subtotaal en orderID van de orders. Deze data gaan wij met behulp van Google Tag Manager oppakken en doorsturen als conversiedata richting bijv. Google Ads. Bijkomend voordeel van deze fantastische plugin is dat je dan de Google Analytics Ecommerce tracking dan ook meteen geregeld hebt. Hiervoor zijn echter wel een aantal extra stappen nodig maar dit behandelen wij in een ander artikel. Uiteraard kan het zijn dat je er zelf niet uit komt of geen tijd hebt. Wij kunnen Woocommerce conversion tracking uiteraard ook voor jou inrichten!  Klik hier voor meer informatie. Stap 1: Download de Google Tag Manager plugin voor WordPress Het is belangrijk dat je Google Tag Manager al hebt draaien op jouw website.  Download de GTM plugin van Thomas Geiger hier: Naar de plugin (nieuwe tab) Installeer deze en ga naar de instellingen van deze plugin. Je kunt deze vinden bij integration / Woocommerce. Daar heb je de keuze voor classic ecommerce of enhanced ecommerce.   In deze tutorial ben ik uitgegaan van enhanced ecommerce. De enhanced ecommerce setting geeft een iets andere datalayer. Het is dan ook belangrijk dat je bij stap 2 kijkt naar hoe jouw datalayer eruit ziet als je classic ecommerce tracking gebruikt. Stap 2: Bekijk wat er nu in de datalayer staat Google Tag Manager werkt... --- ### Wel of niet bieden op je eigen merknaam in Google Ads? - Published: 2023-12-13 - Modified: 2023-12-19 - URL: https://brandforward.nl/google-ads/wel-of-niet-bieden-op-je-eigen-merknaam-in-google-ads/ - Categorieën: Google Ads Veel klanten vragen ons wat het doel is van het bieden op hun eigen merknaam. De redenatie is dat zoekopdrachten op de merknaam van de klant toch wel als organisch resultaat getoond worden aan de zoeker. Waarom zouden ze dan in hemelsnaam geld (CPC) gaan betalen voor deze bezoekers? In dit artikel lees je 5 redenen waarom het wel een goed idee is om op je eigen merknaam te bieden. 1. Blijf de concurrentie voor Organisch kan een klant op positie 1 ranken maar in veel gevallen staan er 3 tot 4 betaalde resultaten boven. Concurrenten kunnen bieden op jouw merknaam waardoor ze alsnog boven het organische resultaat komen te staan. Of het verstandig is om op de merknaam van een concurrent te bieden is een heel andere discussie uiteraard. In mijn ogen heeft het weinig zin omdat mensen die zoeken op de merknaam van een concurrent al een (sterke) relatie hebben met dit merk. De kans is in veel gevallen klein dat ze dan switchen naar een andere aanbieder. Het is wel een feit dat bieden op concurrentie vaak gebeurt. 2. Als de domeinnaam nog niet geindexeerd is Als je net gestart bent met een nieuwe domeinnaam dan kan het een tijd duren voordat jouw website verschijnt in de organische zoekresultaten. Het kan lang duren (enkele weken tot maanden) voordat mensen je kunnen vinden op jouw merknaam. In dit geval kan bieden op je eigen merknaam ook in Google Ads een goede oplossing zijn.   3. Meer extensies bij betaalde resultaten t. o. v. organisch Bij organische resultaten is het aantal extensies beperkt. Extensies zijn toevoegingen aan het zoekresultaat zoals extra links naar de categoriepagina’s.   Bij advertenties kun je deze sitelinks zelf bepalen. Naast de sitelinks kun je ook o. a. de volgende extensies toevoegen: Telefoonnummer Adres Highlights Producten promoten Prijzen tonen Met deze extensies kun je meer vertellen over wat de zoeker kan verwachten bij jou. Daarnaast... --- ### 7 tips om jouw website sneller te maken - Published: 2023-12-13 - Modified: 2023-12-21 - URL: https://brandforward.nl/tips-and-tricks/7-tips-om-jouw-website-sneller-te-maken/ - Categorieën: Tips & Tricks, Websites Voor bezoekers is niets zo vervelend als een trage website. Ook zoekmachines ‘straffen’ websites die traag laden steeds harder. Hierdoor krijgen ze minder bezoek van zoekmachines doorgestuurd en ranken ze lager op belangrijke zoekwoorden. Naast de irritaties bij gebruikers hebben zoekmachines belang bij snel ladende websites. Immers: indien pagina’s sneller laden dan kunnen bezoekers meer pagina’s bekijken en uiteindelijk meer advertenties te zien krijgen van Google. Tip 1: Gebruik geen grote afbeeldingen en gebruik compressie. We zien het maar al te vaak: websites waar op het oog een kleine afbeelding staat. Als je de afbeelding bekijkt dan blijkt deze echter 3500×2500 pixels te zijn en enkele MB’s groot! De afbeelding wordt alleen kleiner getoond maar die MB’s moeten wel gedownload worden door iedere bezoeker. Zorg ervoor dat plaatjes zo groot zijn als dat je ze wilt tonen op de website. Snij deze bij in bijvoorbeeld Photoshop tot een acceptabel formaat. Maak de plaatjes maximaal 150Kb zijn maar kleiner is beter. In foto’s zit doorgaans veel meer informatie dan nodig. Ze zijn immers bedoeld om op groot formaat te bekijken op desktops en retina schermen. Voor een website is al deze kleurinformatie en mate van detail niet nodig. het is daarom raadzaam om afbeeldingen te comprimeren. Hierbij worden de afbeeldingen kleiner gemaakt door op subtiele wijze detail uit de foto te halen zonder dat dit direct opvalt.   TinyPNG is een tool die afbeeldingen kan comprimeren. Dit kan handmatig maar TinyPNG is ook te integreren in WordPress zodat alle bestaande en nieuwe afbeeldingen automagisch verkleind worden. Tip 2: Zet server-side caching in Het kost een webserver veel rekenkracht om een pagina bij een gebruiker op zijn of haar scherm te tonen. Voordat een browser er iets mee kan moet de pagina in HTML gegenereerd worden. Dit gebeurt met behulp van een scripttaal zoals PHP.   Dit gebeurt er normaal als een webserver een pagina voor een bezoeker genereert:... --- ### Hoe structureer je Google Ads campagnes? - Published: 2023-12-13 - Modified: 2023-12-19 - URL: https://brandforward.nl/google-ads/hoe-structureer-je-google-ads-campagnes/ - Categorieën: Google Ads Als klanten bij ons komen met bestaande campagnes dan zien we vaak dat er eigenlijk geen structuur zit in deze campagnes. Ze hebben dan 1 campagne met 1 advertentiegroep, 1 advertentie en 100en zoekwoorden hierin. Dit is niet ideaal om een aantal redenen. In dit artikel leg ik je uit waarom dit zo is en hoe je de structuur van je campagnes kunt verbeteren. Verschillende niveau's Binnen Google Ads werken bepaalde instellingen op niveau’s. Sommige instellingen doe je op campagneniveau en andere weer op de advertentiegroep of zoekwoord. Het is goed van te voren te bekijken wat je wilt met je campagnes. Grofweg zijn er de volgende niveau’s in Google Ads: Account – Alle instellingen gelden voor de onderliggende campagnes en advertentiegroepen Campagne – Instellingen gelden alleen voor een specifieke campagne en onderliggende advertentiegroepen Advertentiegroep – Instellingen gelden alleen voor een specifieke advertentiegroep.   Budget beter alloceren op campagneniveau Een voorbeeld is het instellen van het budget. Dit gebeurt op campagneniveau. Door 1 campagne op te splitsen naar losse campagnes kun je het budget beter toewijzen. Als je alle advertentiegroepen in 1 campagne zet dan is dat campagnebudget voor alle onderliggende advertentiethema’s. Als je per productgroep losse campagnebudgetten hebt dan is het beter om deze onder te brengen in een losse campagne en daar een los budget voor instellen. Op deze manier kun je de kosten per productgroep beter bewaken.   Geo-targeting op campagneniveau De locatie van jouw publiek bepaal je ook op campagneniveau. Als je thema’s hebt die beter werken op specifiekere locaties dan kun je deze onderbrengen in losse campagnes ipv 1 campagne die getarget is in heel Nederland. Een voorbeeld: Stel, je hebt een aantal sportscholen in 3 locaties in Nederland. Deze locaties zijn: Utrecht, Amsterdam en Den Haag. Het heeft geen zin om te adverteren in heel Nederland. Immers: iemand in Groningen gaat dan nooit lid worden van jouw sportschool.... --- ### 5 handige Google Ads-tools om efficiënter te werken - Published: 2023-10-13 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/google-ads/5-handige-adwords-tools-om-efficienter-werken/ - Categorieën: Google Ads Efficiënt werken met Google Ads kan een hele uitdaging zijn. Je verdwaalt snel in een woud van opties en kunt er gemakkelijk het overzicht verliezen. Gelukkig bestaan er een aantal handige Google Ads-tools om je werk aanzienlijk eenvoudiger te maken. Door gebruik te maken van Google Ads-tools werk je gestructureerder en vooral: krijgt beter inzicht in de prestaties van je advertenties en leert hoe je ze verder kunt verbeteren en optimaliseren. Google Keyword Planner Met de gratis Google Keyword Planner kun je eenvoudig bekijken wat de zoekvolumes en concurrentie op bepaalde zoektermen zijn. Handig om in te schatten of het de moeite waard is om rondom bepaalde zoektermen een landingspagina te maken of te optimaliseren. Ook kun je de Google Keyword Planner goed gebruiken om bijvoorbeeld gerelateerde zoektermen te vinden, waarop je mogelijk ook kunt adverteren of beter in de zoekmachines kunt scoren. De Keyword planner is geschikt voor iedereen die actief adverteert op Google Ads. Je vindt de KeyWord Planner op: https://adwords. google. com/KeywordPlanner. Log in met je Google-account en je beschikt over alle functies. Google Analytics Al jaren is Google Analytics de meest populaire tool om statistieken te bekijken en te analyseren. Analytics kan gekoppeld worden met Google Ads, waarmee het een krachtige tool wordt om de effectiviteit van online campagnes te analyseren en resultaten in te zien. Door Google Ads & Analytics met elkaar te koppelen kun je kosten, klikken en vertoningen van advertenties inzichtelijk maken. Zeker in combinatie met statistieken over bezoekersgedrag en aantallen maak het Analytics een waardevol hulpmiddel bij het optimaliseren van Google Ads-campagnes. Met Google Analytics is het ook mogelijk om de productprestaties inzichtelijk te krijgen door middel van E-commerce tracking. Je hebt dan altijd een overzicht van de prestaties per product en per kanaal (zoals Google Ads, Organisch, nieuwsbrieven, social en meer). Google Analytics is geschikt voor iedereen die meer inzicht wil krijgen in het bezoek en de prestaties van websites en webshops. Meer info: Google Analytics Google Data Studio... --- ### Hoe ga je om met concurrentie op jouw zoekwoord? - Published: 2023-07-18 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/google-ads/hoe-ga-je-om-met-concurrentie-op-jouw-zoekwoord/ - Categorieën: Google Ads, Tips & Tricks Als je merkt dat er minder op je advertenties wordt geklikt of constateert dat een concurrent hoger staat tussen de betaalde advertenties in de zoekresultaten, dan is het zaak om te zorgen dat jouw advertenties op bepaalde zoekwoorden weer hoger gaan scoren. Je concurrentie verslaan heeft veel positieve effecten: een groter marktaandeel, meer klanten, hogere omzet en daarmee meer winst! Er zijn een aantal goede manieren om je concurrentie in Google Ads te verslaan. Analyseer de advertenties van de concurrent Onderzoek op welke zoekwoorden je concurrent actief adverteert en bekijk goed hoe de advertenties zijn opgebouwd. Welke sterke en zwakke punten kun je ontdekken ten opzichte van jouw advertenties? Zijn er bepaalde zinnen of call-to-actions beter dan die van jou, of biedt je concurrent wellicht een betere prijs voor hetzelfde product of dezelfde dienst? Na een goede concurrentieanalyse kun je aan de slag om je eigen advertenties te verbeteren. Een handig hulpmiddel binnen Google Ads is de optie ‘Veilinggegevens’, om te zien hoe andere Google Ads-gebruikers die in dezelfde categorie actief zijn presteren. Je kunt per categorie statistieken inzien van onder meer impressies, klikken, CTR en de gemiddelde advertentiepositie van alle Google Ads-adverteerders in de categorie. Je kunt de statistieken van je eigen campagne zo vergelijken met anderen. Probeer een hogere kwaliteitsscore te krijgen Door een hogere doorklikratio (CTR) te realiseren, stijgt de kwaliteitsscore van je advertentie in Google Ads. Je maakt je advertentie interessanter en dus relevanter voor je doelgroep. Google waardeert dit door per advertentie een hogere kwaliteitsscore toe te kennen en je advertenties daarmee hoger in de lijst met getoonde advertenties te plaatsen. Bovendien kun je op deze manier zelfs minder per klik of impressie gaan betalen, waardoor het mes aan twee kanten snijdt. Er zijn verschillende manieren om je kwaliteitsscore te verhogen. Maak je advertentie nog gerichter Door je advertentie specifieker te maken, benader je de doelgroep nog gerichter. Bekijk daarom of je de mogelijkheid hebt om de zoekwoorden waarop je... --- ### Bereik bestaande klanten met E-mail remarketing in Google Ads - Published: 2022-12-18 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/google-ads/adwords-email-remarketing/ - Categorieën: Google Ads Er zijn verschillende manieren om bestaande klanten opnieuw te bereiken. Zo kun je ze een digitale danwel fysieke direct mailing sturen. Sinds kort is er een nieuwe manier in Google Ads mogelijk: Customer Match ofwel E-mail remarketing. Hierbij kun je E-mail adressen van bestaande klanten aan remarketing-lijsten toevoegen. Vervolgens kun je deze klanten retargeten op de volgende kanalen: Google Zoeken Gmail Youtube In de toekomst komt hier wellicht het display netwerk bij. Hoe werkt het precies? Het begint met het identificeren van klantgroepen. Je kunt ervoor kiezen om alle klanten te retargeten met een generieke campagne maar het is doorgaans effectiever om klanten in te delen in specifieke producten of productgroepen. Hiermee kun je de advertenties specifieker maken voor deze klanten waardoor de kans dat ze klikken en converteren groter is. Deze E-mail adressen worden vervolgens aan remarketing-lijsten toegevoegd waarna Google deze adressen gaat analyseren of er 'Google accounts' in deze lijst staan. Alleen dit type accounts zijn te bereiken met E-mail remarketing. Om E-mail remarketing te laten werken is een aanzienlijk volume aan Google accounts nodig in deze lijsten omdat anders het aantal vertoningen te laag zal zijn. Om deze reden werkt het ook beter bij B2C dan bij B2B.  Bedrijven gebruiken vaker een eigen mailsysteem zoals Exchange waardoor de kans kleiner is dat dit ook Google accounts zijn. Vervolgens kunnen deze klanten worden bereikt met bestaande campagnes of specifieke campagnes. Wat te doen in Google Ads Ga in Google Ads naar 'Gedeelde bibliotheek' en vervolgens naar 'Doelgroepen''.  Klik op '+ lijst voor remarketing' en kies 'E-mail adressen van klanten'. Vul vervolgens de naam en duur van het lidmaatschap in en selecteer de . csv met E-mail adressen. Geef altijd een logische naam aan remarketing-lijsten om verwarring te voorkomen. Kies vervolgens 'Lijst uploaden en opslaan'. Het kan vervolgens 1 of meerdere dagen duren voordat de lijst gevuld is. Vink ook aan dat 'de gegevens zijn verzameld en worden gedeeld met... --- ### Conversiemeting van Elementor forms mbv Google Tag Manager - Published: 2022-03-18 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/tips-and-tricks/conversie-meten-elementor-forms/ - Categorieën: Tips & Tricks Elementor is een gebruiksvriendelijke editor voor WordPress die in korte tijd erg populair geworden is. Met deze editor kun je pixelperfect pagina’s bouwen. In de editor zie je precies wat je aan het bouwen bent zodat je meteen het eindresultaat ziet. Dit is bij veel andere editors wel anders. Standaard zit er in Elementor een widget waarmee je gemakkelijk formulieren kunt maken. Het kan echter lastig zijn om conversies in bijv.  Google Ads te meten aangezien conversiemeting geen standaard functionaliteit is van deze widget. Een mogelijkheid is om een losse bedank-pagina te maken en daar een conversietag neer te zetten. Gebruikers worden dan na het invullen van het formulier doorgestuurd naar deze bedank-pagina waar de conversietag gevuurd wordt. Deze manier heeft echter een aantal nadelen: Gebruikers kunnen de bedank-pagina verversen waardoor er dubbele conversies gemeten worden De pagina kan geïndexeerd worden waardoor gebruikers vanuit zoekmachines landen op deze pagina. Gevolg: onterechte metingen. Met behulp van Google Tag Manager is het mogelijk om conversiemeting wel monkey-proof in te richten. Hiervoor wordt er gebruik gemaakt van CSS-selectors. Google Tag Manager checked de pagina of er specifieke classes in de code staan. Als deze class verschijnt of veranderd dan wordt de tag gevuurd. Conversiemeting van Elementor forms kun je op de volgende manier instellen: Open de pagina met het Elementor formulier in Chrome en open de Inspector. (rechtermuis / inspect) Vul vervolgens het formulier helemaal in en verzend deze. Er verschijnt een bedankt-melding onder het formulier. Selecteer links onderin de inspector-pointer en klik op de... --- ### Lijst met alle plaatsnamen van Nederland tbv uitsluitingen Google Ads - Published: 2021-12-13 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/google-ads/lijst-met-alle-plaatsnamen-van-nederland-tbv-uitsluitingen-google-ads/ - Categorieën: Google Ads Uitsluitingen zijn erg belangrijk in campagnes. Zonder uitsluitingen toe te voegen is de kans groot dat je veel irrelevant verkeer krijgt uit bijv. jouw Google Ads campagne. Je betaald voor iedere klik dus dat is uitermate zonde. In bepaalde situaties kan het uitsluiten van plaatsnamen de kwaliteit van het verkeer aanzienlijk verbeteren. Een voorbeeld Stel: Je hebt een kapsalon in Utrecht en je wilt meer mensen die een afspraak maken. Je start een Google Ads campagne met o. a. het zoekwoord “kapsalon”. Deze campagne target je op de stad Utrecht.   Indien mensen in Utrecht zoeken op “Kapsalon” of “Kapsalon Utrecht” dan zullen jouw advertenties vertoond worden. Dit zijn relevante zoekvragen. Er zullen in Utrecht echter ook veel mensen zijn die bijvoorbeeld werken in Amsterdam en thuis zoeken op “Kapsalon Amsterdam”. Jouw campagne zal voor deze zoekvraag ook advertenties tonen. Deze zijn uiteraard minder relevant aangezien de zoeker specifiek op zoek is naar een kapsalon in een andere plaats. Je betaald hier wel de klikkosten (CPC) voor indien er op deze advertenties geklikt wordt. Je kunt dit oplossen door alleen op het zoekwoord “Kapsalon Utrecht” te bieden. Bezoekers verwachten tegenwoordig echter dat Google slim genoeg is om hun locatie te bepalen. Op het zoekwoord “Kapsalon Utrecht” zal veel minder volume zitten dan op alleen “Kapsalon” Alle plaatsen behalve de targetlocatie uitsluiten De meest elegante oplossing is om alle plaatsen in Nederland uit te sluiten behalve de te targeten locatie(s). Begin met het downloaden van dit bestand en open deze in een teksteditor: Download lijst met Nederlandse plaatsnamen (6021) Om het jou makkelijk te maken hebben wij alle plaatsen in dit bestand tussen quotes geplaatst. Als je deze toevoegt aan de uitsluitingslijst dan worden ze als zinsdeel toegevoegd. Verwijder de locatie(s) waarop je de campagnes target uit de lijst. Anders worden er ook zoekvragen voor jouw target... --- ### 6 tips voor het bouwen van betere landingspagina’s - Published: 2021-04-13 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/tips-and-tricks/6-tips-betere-landingspaginas/ - Categorieën: Tips & Tricks, Websites Om meer leads of sales te genereren is de landingspagina verreweg het belangrijkste. Daar moet de conversie immers plaats vinden. Wij geven je 6 tips die jou helpen om optimale landingspagina’s te bouwen. Zo kun je het meeste halen uit jouw online marketing campagnes. 1. Start met de belofte en een duidelijke propositie Content die lager in de pagina staat wordt het minst gelezen. Bezoekers scrollen in veel gevallen weinig. De kern van je boodschap kun je daarom het beste bovenin de pagina zetten in een opvallend groot font. Het werkt goed als je met de belofte het gevoel aanspreekt van de bezoeker. Bezoekers kijken namelijk op 2 manieren naar pagina’s: Rationeel (kijken naar prijs, features etc) Emotie: welk gevoel krijgt de bezoeker bij jou als bedrijf Het rationele gedeelte zit in het grootste gedeelte van het brein (Neocortex) en is het ‘jongste’ gedeelte. Hier worden zaken overwogen zoals prijs en features. Mensen kunnen doorgaans makkelijk weerstand bieden aan rationele beslissingen aangezien dit te beredeneren is. Het zoogdierenbrein (Limbisch brein) is een stuk kleiner en is tevens een stuk ouder. Hierin worden emoties geregeld. Dit bepaalt meer het gevoel wat een bezoeker heeft bij jouw product of dienst. Deze overwegingen gaan in veel gevallen instinctief en er is minder goed weerstand aan te bieden. Mensen nemen veelal beslissingen op basis van hun gevoel. Rationele zaken zoals prijs en features kunnen minder zijn dan een concurrent maar als je de juiste snaar weet te raken bij de bezoeker dan is de kans groot dat ze jou in zee gaat. Het is dus makkelijker om te concurreren op emotie dan op rationele zaken als je deze goed over weet te brengen. 2. Blijf to-the point: gebruik compacte content Een valkuil is het schrijven van ellenlange teksten.... --- ### Google Ads Klikbudget bijhouden in een Google sheet - Published: 2019-06-21 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/google-ads/google-ads-klikbudget-bijhouden-in-een-google-sheet/ - Categorieën: Google Ads Het bijhouden van klikbudgetten in Google Ads kan wel eens uitdagend zijn. Budgetten kunnen per maand varieren en er kunnen momenten zijn dat extra budget nodig is ivm speciale dagen zoals Kerst en Sinterklaas. Daarom is het handig om van tevoren een jaarplanning te maken voor de budgetten. Je hebt dan een overzicht van het te spenderen budget per maand en je kunt bijhouden hoeveel er nog over is.   Om het jou als adverteerder of bureau makkelijk te maken hebben wij een budget sheet gemaakt in Google Sheets.   Hoe werkt de budgetsheet? In de sheet zie je uiteraard de maanden. Je kunt hier de standaard budgetten invullen die je hebt afgesproken met jouw bedrijf of klant. Je kunt eventueel extra budget inplannen voor specifieke seizoenscampagnes of acties. Je ziet dat het totale budget veranderd als je het standaard of extra budget aanpast. Je hebt dan een mooi overzicht per maand met het te spenderen budget. In de rechterkolom kun je de daadwerkelijke klikkosten neerzetten. Indien het uitgegeven bedrag lager is dan het totale budget voor die maand dan kleurt het bedrag groen. Als je er overheen zit dan wordt deze rood.   Je kunt de kosten achteraf invullen maar dan is het wellicht al te laat! Het kan zijn dat je achteraf te veel of juist te weinig uitgegeven hebt. Het is raadzaam om de gemaakte kosten geregeld up te daten zodat je weet of je nog op koers zit of juist gaat overspenden in de lopende maand. De grafiek links onderin... --- ### Slimme verlichting van Philips Hue koppelen aan website conversies - Published: 2019-02-23 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/tips-and-tricks/slimme-verlichting-van-philips-hue-koppelen-aan-website-conversies/ - Categorieën: Tips & Tricks Hue verlichting is mooi speelgoed. Het is slimme verlichting van Philips waarmee je de verlichting in huis of op kantoor kunt automatiseren. De lampen worden aangestuurd door de Hue Bridge welke op zijn beurt is aangesloten op het Internet. Door deze connectiviteit kun je Hue ook voor andere doeleinden inzetten behalve je huis verlichten. In dit artikel leggen wij je uit hoe je Hue verlichting kunt koppelen aan website conversies. Hierbij gaat 1 lamp (of meerdere) in een specifieke kleur branden als een bezoeker een actie op de website uitvoert. Het werkt bijzonder motiverend voor jou of je salesafdeling als er een visueel signaal is als een bezoeker converteert. Dit kan een aanmeldformulier zijn, een chat of zelfs een webshop aankoop. Om dit te laten werken is het vereist dat je de hue-bridge al gekoppeld hebt aan een Hue account. Door dit te doen is de verlichting ook op afstand te bedienen via de Hue app. Koppel de bridge aan een Hue account voordat je verder gaat. Wat moet er allemaal gebeuren? Het laten knipperen van verlichting gaat niet vanzelf. Om dit te laten werken zijn er een aantal onderdelen nodig die op elkaar moeten worden afgesteld. WebhooksEen van deze onderdelen zijn de ‘webhooks’. Dit is een mechanisme waarmee je data vanaf de ene naar de andere site of dienst kunt versturen. Met webhooks is enorm veel mogelijk. Je kunt hiermee data (JSON) doorsturen via deze webhook. Vandaag behandelen we een relatief simpele implementatie van webhooks. ZapierZapier is een ‘middleware’ dienst die verschillende databronnen en endpoints aan elkaar kan knopen. Een databron kan een webhook zijn maar bijvoorbeeld ook een andere dienst / app. Een endpoint kan bijvoorbeeld het knipperen van Hue verlichting zijn maar je kunt de data bijvoorbeeld ook naar een Google sheet sturen. Er zijn duizenden diensten te vinden op Zapier. Zapier... --- ### Een aangepaste kolom 'winst' toevoegen in Google Ads - Published: 2018-12-18 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/google-ads/aangepaste-winst-kolom-toevoegen-adwords/ - Categorieën: Google Ads In Google Ads kun je een aantal interessante metrics bekijken over conversie zoals conversiewaarde, ROAS en kosten per conversie. Daarnaast wil je ook kunnen zien hoeveel winst (of verlies) een bepaalde campagne of advertentiegroep maakt. Dit kan door een aangepaste kolom aan te maken. De formule voor deze aangepaste kolom is: Totale conversiewaarde - ( kosten + ( totale conversiewaarde x inkoopmarge )) Deze formule toont de daadwerkelijke winst in een extra kolom waarbij rekening wordt gehouden met de totale conversiewaarde, de Google Ads kosten én de marge. Doe het volgende om de aangepaste kolom toe te voegen: Klik op 'Kolommen / Kolommen aanpassen' Scroll naar beneden en klik op 'Aangepaste kolommen' Voeg een kolom toe door op '+Kolom' te klikken Geef de kolom een naam en een optionele beschrijving en vul de volgende formule in: Een voorbeeld: Indien 40% van de totale conversiewaarde kosten zijn is, vul dan 0,6in bij als inkoopmarge. Dit komt neer op een winstmarge van 60%. Sla de kolom op en voeg deze toe aan het kolomoverzicht. Je ziet vervolgens de kolom 'Winst' (of de naam die je aan deze aangepaste kolom gegeven hebt) in het overzicht met positieve en eventueel negatieve bedragen. Met behulp van deze aangepaste kolom is er direct inzicht waar de verliezen en winst in de campagnes of advertentiegroepen zit. Met dank aan Remko van der Zwaag voor deze tip! --- ### Wijziging in de werking van Google Ads dagbudgetten - Published: 2018-12-13 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/google-ads/wijziging-werking-adwords-dagbudgetten/ - Categorieën: Google Ads Per 5 oktober heeft Google een belangrijke wijziging doorgevoerd in de manier waarop zij omgaan met dagbudgetten binnen Google Ads. Deze verandering kan impact hebben op de maandelijkse kosten in Google Ads. Wat is er precies veranderd? Voorheen werd altijd het dagbudget gehanteerd. Indien er meer volume was dan dagbudget voor de campagne dan werden advertenties minder vaak (beperkt door budget) of zelfs helemaal niet meer weergegeven. De wijziging zorgt ervoor dat Google Ads tot 2x het dagbudget kan overschrijden op dagen dat er veel volume is. Dit noemt Google zelf overweergave. Deze overschrijding wordt gecompenseerd op dagen dat er minder volume is. Voorbeeld: Stel dat je dagbudget €100 is. Gedurende de maand fluctueert het volume. Op dagen met veel volume geeft de campagne bijv. €150 of meer uit, op de andere dagen wanneer het volume minder is bijv. €50. De algoritmes van Google zorgen ervoor dat je nooit meer dan 30,4 (gemiddeld aantal dagen in de maand) maal het dagbudget per maand uitgeeft. In het voorbeeld hierboven komt dit neer op €3040. Wat zijn de gevolgen van deze wijziging Het budgetmanagement kan door deze wijziging een stuk simpeler worden. Vroeger moest je als Google Ads specialist de budgetten zelf bijstellen om uit te komen met het door de klant gewenste maandbudget, nu doet Google dit voor je. Je kunt de maandbudgetten vast laten staan en Google zorgt er (in theorie) voor dat je er niet overheen kunt gaan. Overweergave Indien er toch meer uitgegeven wordt dan het ingestelde dagbudget * 30,4 dan zal Google deze teveel betaalde klikken compenseren door middel van krediet. Zo kun je controleren of er sprake is van overweergave: Log in op je Google Ads-account. Klik op het rapportpictogram rechtsboven in je account. Selecteer Vooraf gedefinieerd en vervolgens... --- ### Belangrijke wijziging in het beleid van Google Ad Grants - Published: 2018-12-13 - Modified: 2024-01-18 - URL: https://brandforward.nl/google-ads/belangrijke-wijziging-beleid-google-ad-grants/ - Categorieën: Google Ads Vanaf 1 januari 2018 gaat een belangrijke wijziging in voor Google Ad Grants accounts. Google Grants is het advertentieprogramma voor non-profit organisaties waarbij Google deze partijen $10.000 per maand aan advertentietegoed schenkt. Ruim 35.000 organisaties maken momenteel al gebruik van Google Ad Grants. De manier waarop Google de accounts gaat beoordelen zal een stuk strenger worden. Hieronder staat een opsomming van de nieuwe eisen voor de Google Ads campagnes en landingspagina’s: Google Ads vereisten Merkwoorden die niet uw eigendom zijn, zoals YouTube of Google of namen van kranten of andere organisaties zijn niet meer toegestaan. Zoekwoorden die uit één woord bestaan (exclusief uw eigen merkwoorden, erkende medische aandoeningen en een klein aantal uitzonderingen dat hier wordt gepubliceerd) zijn niet meer toegestaan. Termen met streepjes, punten of speciale tekens worden niet beschouwd als zoekwoorden die uit één woord bestaan. Al te algemene zoekwoorden, zoals ‘gratis video’s’, ‘e-boeken’, ‘het nieuws van vandaag’, ‘eenvoudige yoga’, ‘games downloaden’, ‘vacaturemelding’, namen van plaatsen of namen van historische gebeurtenissen/mensen zijn niet meer toegestaan. Zoekwoorden met een kwaliteitsscore van 2 of lager zijn niet meer toegestaan. De GEO targeting moet relevant zijn voor de non-profit organisatie in kwestie. Google Ads-accounts van Ad Grants moeten beschikken over het volgende:– Ten minste twee actieve advertentiegroepen per campagne, elk met een reeks nauw verwante zoekwoorden en twee actieve advertentieteksten. – Ten minste twee advertentie-extensies voor sitelinks. Alle Google Ads-accounts van Ad Grants moeten elke maand een klikfrequentie (CTR) van 5% behouden. Website vereisten De website moet een duidelijke, heldere beschrijving van uw organisatie en uw missie bevatten. Elke pagina moet voldoende informatie bevatten zodat een gebruiker de doelstelling van de organisatie begrijpt. De website moet goed functioneren en mag geen broken links (error 404) bevatten. Alle advertenties, zoekwoorden en website mogen geen claims doen die resultaten... --- --- ## Cases ### Een professionele website voor Mavenblue - Published: 2024-06-19 - Modified: 2024-06-19 - URL: https://brandforward.nl/cases/een-professionele-website-voor-mavenblue/ --- ### Webshop ontwikkeld voor Stichting Morrisfonds - Published: 2023-12-21 - Modified: 2024-01-09 - URL: https://brandforward.nl/cases/morrisfonds/ --- ### Ontwikkeling website Solaro.nl - Published: 2023-12-14 - Modified: 2024-06-14 - URL: https://brandforward.nl/cases/solaro/ Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc et cursus orci. Pellentesque commodo dapibus purus eu sollicitudin. Praesent tincidunt luctus blandit. Praesent a tortor elit. Maecenas at ex non nisi molestie auctor. --- ### Nieuwe website voor De Atleetfabriek - Published: 2023-12-14 - Modified: 2024-01-09 - URL: https://brandforward.nl/cases/de-atleetfabriek/ Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc et cursus orci. Pellentesque commodo dapibus purus eu sollicitudin. Praesent tincidunt luctus blandit. Praesent a tortor elit. Maecenas at ex non nisi molestie auctor. --- ### Ontwikkeling huisstijl en webshop voor Kidz in Color - Published: 2023-12-14 - Modified: 2024-01-09 - URL: https://brandforward.nl/cases/kidz-in-color/ Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc et cursus orci. Pellentesque commodo dapibus purus eu sollicitudin. Praesent tincidunt luctus blandit. Praesent a tortor elit. Maecenas at ex non nisi molestie auctor. --- ### Website vernieuwd voor MSAbv - Published: 2023-12-14 - Modified: 2024-01-08 - URL: https://brandforward.nl/cases/msa/ Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc et cursus orci. Pellentesque commodo dapibus purus eu sollicitudin. Praesent tincidunt luctus blandit. Praesent a tortor elit. Maecenas at ex non nisi molestie auctor. --- ### Website en huisstijl ontwikkeling voor In2Dialog - Published: 2023-12-12 - Modified: 2024-01-09 - URL: https://brandforward.nl/cases/in2dialog/ Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc et cursus orci. Pellentesque commodo dapibus purus eu sollicitudin. Praesent tincidunt luctus blandit. Praesent a tortor elit. Maecenas at ex non nisi molestie auctor. --- ### Een nieuwe website voor Care About - Published: 2023-12-11 - Modified: 2024-01-09 - URL: https://brandforward.nl/cases/care-about/ Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc et cursus orci. Pellentesque commodo dapibus purus eu sollicitudin. Praesent tincidunt luctus blandit. Praesent a tortor elit. Maecenas at ex non nisi molestie auctor. --- ---