Adverteren op
Facebook
Instagram
Twitter
LinkedIn
?
Social advertising betekent gericht adverteren op social media. Het is tegenwoordig een van de beste manieren om zeer gericht te adverteren. Elk kanaal heeft namelijk zijn eigen specifieke doelgroep, waarbij je zelfs daarbinnen nog verder segmenteert.
Deze segmentering stelt je in staat om je doelgroep zeer persoonlijk aan te spreken. Zo zorg je voor een nog grotere binding.
- Naamsbekendheid en klantenbinding verbeteren
- Targeting op interesses, leeftijd, locatie en meer
- Groot bereik
Social media, maar waar adverteren?
Welk social media-kanaal voor jou interessant is, hangt voor een groot deel af van je eigen doelstelling en de doelgroep die je wilt bereiken. Is je doelstelling gericht op conversie? Meer naamsbekendheid of een combinatie van beide? Wij helpen onze klanten vooral met Facebook, Marktplaats, YouTube en LinkedIn, maar uiteraard is ook een Instagram, Pinterest of Twitter-campagne door ons op te zetten.
De grootste partij op het gebied van social advertising is Facebook. De zeer gedetailleerde profielen en het enorme bereik maken het een erg interessant medium voor adverteerders.
Via Facebook advertising benader je gebruikers subtiel via advertenties op hun eigen tijdlijn, gewoon tussen reguliere content van vrienden. Met adverteren op Facebook kies je heel gericht voor meer kliks naar je website, een hogere conversie, meer likes op je eigen Facebook-pagina of meer naamsbekendheid. Een combinatie is altijd mogelijk.
Wil je graag direct meer verkopen realiseren? Overweeg dan om te adverteren via de grootste marktplaats van Nederland. Marktplaats.nl biedt uitstekende advertentiemogelijkheden om producten te verkopen of diensten aan te bieden.
Kortom, een ideaal kanaal voor webshops die hun bereik willen vergroten.
Wist je dat YouTube na Google de grootste zoekmachine ter wereld is? Dat biedt grote kansen en advertentiemogelijkheden waarmee je jouw boodschap op een unieke wijze aan je doelgroep communiceert. Een YouTube-campagne bestaat uit het vooraf, tijdens of bij video’s weergeven van je eigen video’s of display-advertenties aan de door jou gewenste doelgroep.
Adverteren op YouTube is vooral geschikt voor het opbouwen van naamsbekendheid en het genereren van traffic naar je website. Daarnaast versterken advertenties of video’s op YouTube je autoriteit en ondersteunt het eventuele andere reclamecampagnes.
LinkedIn is een zakelijk sociaal netwerk, waarbij gebruikers elkaars netwerk gebruiken om nieuwe contacten te leggen, discussies te voeren of vakgerichte informatie te verkrijgen. Deze unieke eigenschappen maken adverteren op LinkedIn zeer interessant.
LinkedIn is vooral geschikt voor het vergroten van je online zichtbaarheid en branding. Op LinkedIn is het mogelijk om zeer specifiek te targeten, waarbij naast demografische gegevens de focus ligt op professionele eigenschappen.
Meer weten over wat voor jou de mogelijkheden zijn?
Weet jij wie je doelgroep is?
Om een succesvolle social advertising campagne op te zetten, is het belangrijk om goed te weten wie je doelgroep is. Ten eerste om het juiste kanaal te bepalen, maar ook om ervoor te zorgen dat je daarbinnen nog verder kunt gaan targeten. Denk daarbij aan zaken zoals geslacht, leeftijd, locatie, interesses en gedrag.
Vraag jezelf af uit welke doelgroep je de beste conversie verwacht, maar ook waar voldoende bereik is. Als je doelgroep breed is, maak dan binnen deze doelgroep segmenten, zoals leeftijd, locatie of andere specifieke eigenschappen. Op deze manier kun je een effectieve campagne starten.
Test de effectiviteit voortdurend
Ondanks een uitgebreide analyse van je doelgroep en het creëren van een relevante advertentie weet je van tevoren helaas nooit precies hoe goed een social-mediacampagne in de werkelijkheid zal presteren. Daarom is het verstandig om een campagne gedurende de looptijd goed te (laten) analyseren en verfijnen. Dit proces heet conversie optimalisatie.
Dit kan uitermate effectief door het doen van A/B-testen. Op deze manier is goed te meten welk type advertentie het beste presteert. Bij A/B-testen worden twee licht verschillende varianten van dezelfde advertentie live gezet, waarna het proces voor de best presterende advertentie herhaald wordt. Op deze manier wordt adverteren op social media steeds effectiever en het budget optimaal ingezet.
Proactief
Wij denken met je mee en geven proactief adviezen waar je echt wat aan hebt
Altijd eerlijk
Eerlijke antwoorden, prijzen en adviezen. Geen gouden bergen dus, maar wel resultaat.
Geen vaste contracten
Wij werken niet met vaste contracten. Je bent altijd vrij om te gaan en staan waar je wilt.
To-the-point
Online marketing is soms best ingewikkeld. Wij vertalen complexe vraagstukken naar heldere concrete oplossingen.
Voor groot én klein
Voel je je bij je huidige bureau een nummer? Wij leren je echt kennen. Dan presteert online marketing beter.
Persoonlijk
Ben je bij je huidige bureau een nummer? Bij ons niet! Online marketing presteert beter als wij jou kennen.