Conversie optimalisatie
Conversie optimalisatie is het proces waarbij we het gedrag en de acties van gebruikers op jouw website of webshop analyseren. We onderzoeken, testen en voeren wijzigingen door om het percentage converterende bezoekers te verhogen.
Dit doen we door te kijken en te meten hoe lang bezoekers op je website blijven, welke pagina’s wel of juist niet bezocht worden, A/B-testen uit te voeren en meer.
- Beter converterende website of webwinkel
- Inzicht waar knelpunten zitten
- Effectievere marketingcampagnes
Inzicht in het gedrag van bezoekers
Het is belangrijk om te weten wat bezoekers op je site doen. Hoe gedragen zij zich? Hoe navigeren ze? Komen ze daarbij knelpunten tegen? Wij gebruiken onder meer de tool Mouseflow, die perfect inzicht geeft in bezoekersgedrag en de gebruikerservaring.
Het muis- en klikgedrag van bezoekers kan worden opgenomen. Door het genereren van heatmaps en het instellen van conversiefunnels ontstaat een duidelijk beeld van het gedrag van je bezoekers. Deze gegevens verzamelen en analyseren we, waarna we conversieverhogende wijzigingen doorvoeren.
Meer conversies? Meer omzet!
Een conversie is een actie die bezoekers op je website uitvoeren, zoals de verkoop van een product, het inschrijven voor je nieuwsbrief of het aanvragen van een offerte. Realiseer je na een conversie optimalisatie meer verkopen? Dan stijgt je omzet evenredig.
Door conversie optimalisatie nemen de prestaties van alle kanalen zoals Google Ads campagnes en social advertising toe. Je krijgt dus meer sales en leads voor hetzelfde marketingbudget!
In eerste instantie kijken we bij conversie optimalisatie naar eventuele problemen of slecht presterende pagina’s.
Bij een webwinkel nemen we ook het afrekenproces onder de loep. Dat zorgt ervoor dat meer mensen het bestelproces afronden.
Na analyse ontstaat een helder beeld en maken we een plan van aanpak. We analyseren niet alleen individuele pagina’s, maar ook de snelheid, gebruiksvriendelijkheid en het design van je website.
Het nut van A/B-testen voor verdere conversie optimalisatie
Ook A/B-testing maakt onderdeel uit van een goede conversie optimalisatie. Met A/B-testen kan het effect van een verandering uitstekend worden gemeten. In de praktijk publiceren we twee varianten van een pagina, waarna we kijken welke van deze twee pagina’s het beste converteert.
De meest effectieve pagina zetten we live, waarna de conversie van een specifieke pagina of je hele site aanzienlijk verbetert. Na livegang kan de nieuwe pagina vervolgens verder geoptimaliseerd worden, door wederom een A/B-test uit te voeren, met de al verbeterde pagina als uitgangspunt.
Proactief
Wij denken met je mee en geven proactief adviezen waar je echt wat aan hebt
Altijd eerlijk
Eerlijke antwoorden, prijzen en adviezen. Geen gouden bergen dus, maar wel resultaat.
Geen vaste contracten
Wij werken niet met vaste contracten. Je bent altijd vrij om te gaan en staan waar je wilt.
To-the-point
Online marketing is soms best ingewikkeld. Wij vertalen complexe vraagstukken naar heldere concrete oplossingen.
Voor groot én klein
Voel je je bij je huidige bureau een nummer? Wij leren je echt kennen. Dan presteert online marketing beter.
Persoonlijk
Ben je bij je huidige bureau een nummer? Bij ons niet! Online marketing presteert beter als wij jou kennen.