Content marketing
‘Content is king!’, is een veelgehoorde uitspraak. Goede inhoud (content) is de basis voor succes. Wat is contentmarketing precies en hoe zet je het efficiënt voor jouw organisatie in?
Wat je ook doet, door regelmatig relevante en waardevolle inhoud via het juiste kanaal te verspreiden trek je nieuwe klanten aan. Ook bind en behoud je er bestaande klanten mee.
- Informeer bezoekers beter
- Past binnen jouw SEO-strategie
- Versterkt klantenbinding
Waarschijnlijk lees je bewust of onbewust veel publicaties van andere bedrijven die regelmatig een blog of nieuwsbericht op hun site of op die van derden plaatsen. Dit is een voorbeeld van contentmarketing. Het doel van het delen van informatie, verhalen of andere inhoud heeft meestal tot doel een relatie op te bouwen en vertrouwen te kweken bij de doelgroep. Uiteindelijk zet je dit om naar meer omzet, door de juiste kanalen te kiezen en de lezer of bezoeker van je site zo relevant mogelijke content aan te bieden. Door de juiste content marketing toe te passen, haal je meer effect uit Google Ads of andere campagnes!
Wat is content marketing?
Het idee achter content marketing is dat mensen eerst op zoek gaan naar informatie, voordat ze besluiten een dienst af te nemen of een product te kopen. Door actuele en relevante content te publiceren zorg je ervoor dat deze (potentiële) klanten jouw informatie daarvoor gebruiken. Vaak hoef je deze informatie niet eens aan ze op te dringen, omdat ze deze informatie zelf opzoeken.
Uiteindelijk komen ze bij jouw content uit, zonder dat je daarbij heel concreet jouw dienst of product aanprijst. Slechts het geven van informatie, zonder direct te willen verkopen is onderdeel van een goede contentmarketingstrategie. Met content marketing creëer je vooral klantenbinding. Dat levert je in de nabije toekomst veel op, in de vorm van meer autoriteit voor je eigen merk, binding en uiteindelijk meer omzet.
Waarom content marketing inzetten?
Als je goede relevante content op de juiste manier en op de juiste tijd aanbiedt, speel je in op de behoefte en beleving van de ontvanger. Je bent voor hem of haar dan zeer interessant. De leads die deze content uiteindelijk oplevert zijn heel waardevol. Maar welke content is het meest effectief?
Probeer om:Als je goede relevante content op de juiste manier en op de juiste tijd aanbiedt, speel je in op de behoefte en beleving van de ontvanger en ben je voor hem of haar zeer interessant. De leads die deze content uiteindelijk oplevert zijn zeer waardevol. Maar welke content is het meest effectief? Probeer om:
- edactionele content aan te bieden en commerciële inhoud te vermijden
- Zo gericht mogelijk voor je doelgroep te schrijven
- Content te maken die via meerdere kanalen in te zetten is
Creëer niet zomaar content
Publiceer je al regelmatig een blog, nieuwsbrief of andere online communicatie naar je contacten? Heb je daarbij goed nagedacht over content marketing? Wat en wanneer communiceer je precies en vooral: waarom? Een goede contentmarketingstrategie speelt in op de behoefte van de ontvanger. We zien alleen vaak dat vooral wat het bedrijf zelf graag wil vertellen wordt gecommuniceerd. Vaak doorspekt met reclame om de ontvanger te overtuigen een dienst of product aan te schaffen.
Bij contentmarketing draait het juist vooral om het neutraal geven van betrouwbare informatie. Als zij iets willen kopen, dan weten ze jouw bedrijf echt wel te vinden. Contentmarketing kan wel ondersteunend zijn aan andere (meer commerciële) marketingcampagnes.
Proactief
Wij denken met je mee en geven proactief adviezen waar je echt wat aan hebt
Altijd eerlijk
Eerlijke antwoorden, prijzen en adviezen. Geen gouden bergen dus, maar wel resultaat.
Geen vaste contracten
Wij werken niet met vaste contracten. Je bent altijd vrij om te gaan en staan waar je wilt.
To-the-point
Online marketing is soms best ingewikkeld. Wij vertalen complexe vraagstukken naar heldere concrete oplossingen.
Voor groot én klein
Voel je je bij je huidige bureau een nummer? Wij leren je echt kennen. Dan presteert online marketing beter.
Persoonlijk
Ben je bij je huidige bureau een nummer? Bij ons niet! Online marketing presteert beter als wij jou kennen.